در حالی که هر روز بر تلاش مقام‌های اسرائیلی بویژه بنیامین نتانیاهو برای ایجاد ابهام درباره موضوع درگیری یا عدم درگیری ایران واسرائیل افزوده می‌شود، یک مقام دفاعی رسمی اسرائیل گفت حمله‌ای علیه ایران در حال برنامه ریزی نیست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در حالی که هر روز بر تلاش مقام‌های اسرائیلی بویژه بنیامین نتانیاهو برای ایجاد ابهام درباره موضوع درگیری یا عدم درگیری ایران واسرائیل افزوده می شود، یک مقام دفاعی رسمی اسراییل گفت حمله ای علیه ایران در حال برنامه ریزی نیست.
 
عاموس گیلاد، مشاور ارشد ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 26 شهریور 1391 (16 سپتامبر 2012) به کانمل 2 تلویزیون اسراییل گفت: «در مورد اين که اسرائيل چه خواهد کرد يا نخواهد کرد پشت درهاي بسته تصميم گيري خواهد شد. اما تا حدي که امکان پيش بيني وجود دارد به نظر مي رسد اوضاع آرام باشد البته اگر حوادثي مانند جرائم جنون آميز که کل جهان را به آتش خواهد کشيد، ناديده بگيريم».
 
با توجه به جایگاه گیلاد در وزارت جنگ اسرائیل و نزدیکی او به ایهود باراک، این اظهارنظر وی از جانب تحلیلگران اینگونه ارزیابی شده است که اسراییل تصمیم گرفته سخن گفتن درباره آمادگی برای تهدیدنظامی ایران را تعدیل کند.
 
ايران هسته‌اي گزارش مي‌دهد: این در حالی است که این رفتار با راهبرد اعلام شده صهیونیست ها مبنی بر معتبر سازی تهدید نظامی کاملا مغایرت دارد.
 
برخی تحلیلگران حدس می زنند ترس از بی اعتبار شدن و فشار امریکا دو عاملی است که منجر به تعدیل لحن صهیونیست‌ها شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار