نايب رئيس مجلس گفت: تاكنون اقدامات مطلوبي در جهت تقویت نظارت مجلس بر دستگاه‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ابراهیم کارخانه نماينده مردم همدان در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ شهریور) پارلمان در تذکر آیین‌نامه‌ای با بیان اینکه یکی از وظایف و اختیارات هیات رئیسه تصویب سازوکار مناسب جهت بهبود روش‌های نظارتی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در این رابطه بر روی مساله خودنظارتی مجلس تاکید کرده‌اند از این رو باید در مساله نظارت شاخص‌های مناسبی تدوین شود.

وي در ادامه با تاکید بر این که هم اکنون حدود سه ماه است فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد خودنظارتی مجلس می‌گذرد، افزود: متاسفانه تاکنون هیات رئیسه کاری برای تحقق این فرمایشات انجام نداده است. واقعیت این است که روند نظارت مجلس به ۲۵ سال قبل بازمی‌گردد.

نماينده همدان ادامه داد: به طور حتم تذکر از سوی نمایندگان راه خوبی برای نظارت است اما کافی نیست. از طرفی دیگر ما برای شوراها ناظر انتخاب می‌کنیم بدون این که ضوابط آن شوراها را به نمایندگان آموزش دهیم. از این رو این اقدامات پاسخگو نیست.

کارخانه افزود: مجلس براساس وظایف خود باید بر تمام مصوبات نظارت داشته باشد نه اینکه تنها بر تفریغ بودجه نظارت کند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نيز تذکر آیین‌نامه‌ای کارخانه را وارد ندانست و گفت: اظهارات شما به هیچ وجه تذکر آیین‌نامه‌ای نبود بلکه شما نطق قبل از دستور ایراد کردید اما در جواب شما باید بگویم که تاکنون معاون نظارت مجلس کارهای خوبی در جهت نظارت بر دستگاه‌ها انجام داده است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: باهنر ، مجلس ، نظارت ، کارخانه ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار