پروژه اسلام هراسی مدت‌ها است که از جانب غرب کلیدخورده و و ساخت فیلم موهن هم در همین راستا قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در بیانیه اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان مقیم خراسان رضوی در محکومیت توهین به پیامبر اسلام (ص) ذکر شده است:

یریدون لیطفئو نورالله بأفواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون (سوره صف/8)

آئین حیات بخش اسلام و پیام‌آور رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) بار دیگر مورد هجمه و توهین کج‌اندیش قرار گرفت.

کارگردانی آمریکایی با همراهی فرد دیگری که رسماً مجنون است و عنوان «کشیش دیوانه» را یدک می‌کشد، در اقدامی ناشایست و غیراخلاقی فیلمی موهن نسبت به پیامبر اسلام را ساخته‌اند.

این نخستین مرتبه نیست که پیامبر اکرم و آئین رحمانی اسلام مورد توهین و هجمه‌ دشمنان قرار می‌گیرد.

واقعاً جای بسی تأسف و ناراحتی است؛ پیامبری که در سراسر حیات خود سخن از حق، عدالت، مهربانی و برادری بیان کرده است؛ این گونه ناجوانمردانه مورد توهین و افترا قرار می‌گیرد.

معلوم نیست این انسان‌های بی‌انصاف چگونه و بر اساس کدام مرام و مسلک، اجازه‌ی توهین به مقدسات میلیون‌ها انسان دیگر و جریحه‌دار کردن احساسات و عواطف آن‌ها را به خود می‌دهند؟!

مگر نه این است که میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به محمد(ص) عشق ورزیده و با نام و یاد او زندگی می‌کنند؟ آیا این‌ها بشر نیستند و حقوق بشر شامل این‌ها نمی‌شود؟! و آیا می‌توان این گونه با احساسات آنان بازی کرد و با چماق آزادی بیان به جنگ مقدسات و عواطف و احساسات آنان رفت؟!

باید به کارگردان این فیلم و حامیان وی گوشزد شود که این‌گونه اقدامات ضد حقوق بشری و تلاش برای تخفیف و شکستن حرمت یک پیامبر الهی قطعاً ره به جایی نخواهد برد.

و اما نکته‌ مهمی که باید بدان توجه شود این است که انتشار چنین فیلمی در این ایام و روزها، حساب شده و دارای اهداف سیاسی به نظر می‌رسد.

پروژه‌ اسلام هراسی مدت‌هاست که از جانب غرب کلید خورده است و چنین اقداماتی در همین راستا قرار می‌گیرد.

اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان به عنوان یک نهاد دانشجویی که جزئی کوچک از جامعه‌ی مسلمانان جهان است، اقدام موهن و مذبوحانه‌ی کارگردان آمریکایی و همراهانش را در ساخت و انتشار فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) به شدت محکوم می‌کند.

اتحادیه اسلامی دانشگاهیان افغانستان مقیم مشهد به عنوان یک نهاد مدنی، خشونت‌ها و افراط‌گری‌هایی که در پاسخ به این اقدام توهین‌آمیز از سوی برخی از مسلمانان افراطی صورت پذیرفت را به هیچ وجه تأیید نمی‌کند.

اما این را هم باید پذیرفت که رادیکالیسم و خشونت‌ نتیجه‌ مستقیم و بلاواسطه‌ی اقدامات غربی‌ها و آمریکایی‌ها در توهین به مقدسات مسلمانان و جریحه‌دار کردن احساسات آنان است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.