با توجه به پیشرفت‌های روز افزون علم پزشکی نسبت به سال‌های گذشته امروز صددرصد اعمال جراحی قلب در کشور با موفقیت انجام می‌شود.

دکتر هدایت الله الیاسی، متخصص بیهوشی قلب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه پرسنل جراحی قلب،‌کاردیو لوژیست‌ها و جراحان قلب خوبی در کشور تربیت شده‌اند که روش‌های خیلی پیشرفته‌ای را به کار می‌برند و به طوری که در حال حاضر ما هیچ بیماری را برای اعمال مداخله و جراحی قلب به خارج از کشور اعزام نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه درمان بیماری‌های مختلف خود کفا شده است، گفت: تا چند سال پیش بیهوش کردن بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار می‌گرفتند توسط متخصصین بیهوشی عمومی انجام می‌شد در واقع این افراد هیچ آموزشی در خصوص بیهوشی این عمل ندیده بودند ولی در چند سال اخیر با راه‌اندازی رشته فلوشیپ بیهوشی جراحی قلب متخصصین بیهوشی عمومی 18 ماه آموزش در این رشته می‌بینند که تعداد زیادی در این زمینه تربیت شده‌اند و در کشور فعالیت می‌کنند.

لیاسی با تاکید بر این که خوشبختانه در کلیه رشته‌های پزشکی حرف بسیار زیادی برای گفتن داریم عنوان کرد:‌در زمینه‌های جراحی قلب و مداخله‌ای قلب متخصصان هیچ چیزی کمتر از بزرگترین و بهترین مراکز دنیا ندارند .

وی ادامه داد: 100 درصد اعمال جراحی قلب در کشور با موفقیت انجام می‌شود اگر ارتقا دانش و به روز بودن متخصصین نبود مثل 30 سال گذشته نمی‌توانستیم بیماران قلبی را درمان کنیم و بیشتر آنها از بین می‌رفتند ولی الان حتی یکی از این نوع بیماران با مداخله سریع و درمان به موقع از بین نمی‌روند./ح
برچسب ها: جراحی ، قلب ، فلوشیپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار