حرکت به سمت نان های صنعتی از ضایعات در بخش نان می کاهد.

به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت : به رغم بهبود كيفيت آرد و نان هنوز ضايعات نان در كشور وجود دارد كه براي رفع اين مشكل بايد به سوي توليد نان هاي حجيم و صنعتي حركت كنيم .

سیاوش حسین پور افزود : بخش خصوصي با ورود به سمت توليد نان صنعتي مي تواند باعث رشد كيفيت نان مصرفي مردم باشد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با بیان این که دولت از نوسازي و بهسازي نانوايي ها در كشور حمايت مي كند اضافه كرد : از آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تاكنون تسهيلات فراوانی در براي نوسازي و بهسازي نانوائي هاي در استان پرداخت شده است.

وی با بیان این که بهبود كیفیت آرد و نان از خواسته های به حق و اصلی مردم است گفت : با اجرای موفق قانون هدفمندکردن یارانه ها در حوزه گندم ، آرد و نان شاهد افزایش کیفیت آرد و به تبع آن نان در سطح جامعه هستیم .

سیاوش حسین پور مدیرکل غله استان گفت : قبل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها سالانه افزون بر چهل هزار ميليارد ريال يارانه به حوزه آرد و نان تخصيص داده مي شد كه با اجراي اين قانون علاوه بر صرفه جويي ، كيفيت آرد و نان نيز به نحو مطلوبي بهبود يافته است.

وي اختصاص يك روز به نام روز ملي نان در كشور را نشانه توجه مسوولين به اين حوزه و اهميت ترويج كيفيت آرد و نان دانست و اظهار داشت : نان در كشور ما نماد بركت و روزي مردم است و بايد با افزايش كيفيت و فرهنگ سازي مطلوب ، جايگاه بالاي اين نعمت الهي را رعايت كنيم .

حسین پور تلاش در جهت خودكفايي كشور در توليد گندم را يكي از اصلی ترین سیاست های دولت محترم عنوان كرد و ياد آور شد : اين مهم در سايه تلاش كشاورزان و برنامه ريزي هاي دولت محقق می شود و استان گلستان نيز با دارا بودن سالانه حدود 400 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم ، نقش به سزایی را در تحقق این مهم به خود اختصاص داده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به کیفیت برتر گندم استان خاطرنشان کرد : گندم استان از نظر کیفی و میزان دارا بودن گلوتن به اقرار کارشناسان خبره این امر به عنوان با کیفیت ترین گندم کشور شناخته می شود و استان گلستان را از این منظر می توان به عنوان پایتخت کیفی گندم کشور معرفی کرد .

وی با عنوان اين كه زير ساخت هاي نگهداري و تبديل گندم در استان گلستان نيز در حد بسیار مطلوبي قرار دارد گفت: با استفاده از سيلو هاي استاندارد و انبارهای مکانیزه که توسط بخش خصوصی و دولتی درقالب نهضت سيلوسازي دراستان ساخته شده است كيفيت ذخيره سازي گندم نيز افزايش قابل توجهي يافته است و گلستان از این منظر در سطح کشور دارای جایگاه ممتازی می باشد ./س

برچسب ها: نان ، گلستان ، آرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.