کارشناس فرانسوي معتقد است کاهش هزينه هاي دولتي اصلي ترين راه مقابله با بحران اقتصادي است که دولت ها هيچ گاه به آن توجه نمي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي اف ام تي وي ؛ بسياري از کارشناسان اقتصادي معتقدند اجراي طرح هاي رياضتي به هر قيمت ممکن، به رکود اقتصادي دامن مي زند.

نيکلا دوز کارشناس مسائل اقتصادي در اين باره گفت کشورهايي مانند کانادا و سوئد  در دهه نود موفق شدند با اجراي طرح هاي رياضتي نظام اقتصادي خود را اصلاح کنند. اما در آن زمان بحران اقتصادي جهاني نبود. در آن زمان اين کشورها طرح هاي رياضتي را به هزينه هاي دولتي و بانکي معطوف کردند. به علاوه اين کشورها از سياست هاي پولي توسعه طلبانه بهره برداري کردند و تحولي در نظام پولي خود ايجاد کردند.

اين کارشناس اقتصادي تاکيد کرد طرح هاي رياضتي با هرگونه توليد در اقتصاد مغايرت دارد. طرح هاي رياضتي مانع از رشد اقتصادي مي شود. در واقع افزايش ماليات در بخش هاي توليدي  ميزان توليد را کاهش مي دهد. وي گفت در سال دوهزار و سيزده نيز اقتصاد جهاني با رکود مواجه خواهد بود زيرا همه کشورها به ويژه در اروپا با بحران اقتصادي رو به رو هستند.

دوز گفت نبايد تاثير هزينه هاي دولتي در مقابله با کسري بودجه ناديده گرفته شود. دولت بايد براي افزايش درآمد خود ميزان هزينه ها را کاهش دهد. وي گفت مقامات فرانسه بايد از وعده خود مبني بر رساندن کسري بودجه اين کشور به سه درصد تا پايان سال دوهزار و سيزده صرف نظر کنند. زيرا راهبردهاي به کار گرفته شده براي نتيجه دادن به پنج سال زمان نياز دارد. تنها يک راه حل فوري براي  بحران کنوني وجودد دارد که البته هيچ گاه نيز به آن توجه نشده است و آن کاهش هزينه هاي دولتي است.

برچسب ها: بحران ، دولت ، اقتصادی ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار