نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از ساخت فيلم توهين آميز درباره پيامبر اسلام (ص) گفت: كشورهاي مسلمان مي‌توانند از اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي بين‌المللي براي طرح حقوقي اين اقدام توهين‌آميز استفاده كنند.

حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با محكوم كردن ساخت فيلم توهين‌آميز درباره پيامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: اقدامات اين چنيني به دليل رشد اسلام و اسلام گرايي است كه آمريكا و غرب را به وحشت انداخته است.

نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: توهين به اديان الهي از سوي استكبار جهاني سبب مي‌شود كه مردم آزاديخواه جهان به ماهيت واقعي آمريكا و رژيم صهيونيستي پي ببرند.

وي با بيان اينكه كشورهاي مسلمان مي‌توانند از اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي بين‌المللي براي طرح حقوقي اين اقدام توهين‌آميز استفاده كنند، ادامه داد: كشورهاي مسلمان بايد از طريق اتحاديه عرب، بين‌المجالس و ديگر تشكل‌هاي بين‌المللي نسبت به اين اقدام توهين‌آميز طرح دعوا كنند و مجامع حقوقي بشري را وادار به تصميم‌گيري در اينباره نمايند.

حجت‌الاسلام رهبر با تاكيد بر رياست ايران در جنبش عدم‌تعهد گفت: ايران به عنوان رئيس دوره‌اي جنبش عدم‌تعهد مي‌تواند با هم‌گرايي كشورهاي عضو اين جنبش كه اكثرا مسلمان هستند و يا ملت مسلمان دارند، نسبت به اين اقدام توهين‌آميز اعتراض کرده و راهكار حقوقي آن را بررسي كنند.

اين عضو پيشين كميسيون قضايي مجلس با انتقاد از توجيه غربي‌ها نسبت به اين اقدام خصمانه اعلام كرد: غربي‌ها و آمريكا اين اقدام منجزر كننده را به عنوان آزادي بيان مطرح مي‌كنند، متاسفانه آنها آن دسته از مسائلي را كه درباره انتقاد از سياست‌ها و وقايع تاريخي خودشان است را نمي‌پسندند و حتي نامي از آزادي بيان هم نمي‌برند ولي آنجائيكه مي‌خواهند به ملت‌هاي ديگر توهين كنند عنوان آزادي بيان را به كار مي‌برند.

وي با اشاره به افسانه غيرواقعي هولوكاست خاطرنشان كرد: زمانيكه موضوع هولوكاست از سوي رئيس‌جمهور كشورمان مطرح مي‌شود، از سوي غرب و حاميانشان مورد انتقاد و هجمه قرار مي‌گيرد ولي اكنون كه به راحتي به اديان الهي توهين مي‌شود و از آن به عنوان آزادي بيان ياد مي‌كنند که اين امر به راستي متاثر كننده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: توهین ، حقوقی ، ادیان ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار