میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و در شرایط ناسالم قرار دارد.

یوسف رشیدی مدیر شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.
این در حالیست که در میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون تغییری مشاهده نمی گردد.
یوسف رشیدی ادامه داد: به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط نا سالم برای گروههای حساس می باشد.
وی تصریح کرد: به دلیل این که شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن عدد بالای 200 را در نظر گرفته است در تحلیل و پیش بینی ایستگاههایی که مقدار اطلاعات آن کمتر از 200 است، منظور نمی گردد.
وی اضافه کرد: این گزارش حاکی از آسمانی کمی ابری تا قسمتی ابری گاهی وزش باد است و انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به  غیر از مناطق پر تردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم قرار گیرد.
رشیدی اثرات بهداشتی این آلاینده ها را اینطور عنوان کرد: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زود رس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی، ریوی و افراد مسن را می توان از اثرات مخرب این آلاینده بر شمرد.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت  هوای تهران با بیان توصیه ای برای گروههای حساس خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند./ف
برچسب ها: هوا ، تهران ، مضر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار