مردم عراق در نجف اشرف با برگزاري تظاهراتي گسترده ضمن محکوم کردن فيلم موهن به ساحت پيامبر اکرم(ص) خواستار وحدت مسلمانان در مقابل دشمنان شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛‌ حسن الخرسان گزارشگر المنار در گزارشي در اين زمينه گفت: سيد صدر الدين القپانچي امام جمعه نجف اشرف از دولت آمريکا خواست به خاطر اين اهانتي که از سوي آمريکايي ها به پيامبر اکرم(ص) صورت گرفته است، رسما از مسلمانان عذرخواهي کند. قپانچي اين سخنان را در خطبه هاي نماز جمعه بيان کرد که در حسينيه بزرگ فاطميه در مرکز نجف اشرف برگزار شد.

قپانچي گفت: «دولت آمريکا بايد اولا رسما از همه امت اسلامي رسما عذر خواهي بکند. ثانيا سازندگان اين فيلم را به دادگاه هاي عدل اسلامي تحويل دهد»

گزارشگر المنار در ادامه افزود نمازگزاران پس از پايان نماز جمعه با برگزاري تظاهراتي اين اقدام زشت را محکوم کردند. تظاهرکنندگان شعارهاي مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل سردادند. آنها همچنين پلاکاردهايي را با خود حمل مي کردند که در يکي از اين پلاکاردها عشاير نجف اشرف و حوزه علميه در آن اين اقدام فيلمسازان آمريکايي را محکوم کرده بودند.

شيخ خالد النعماني عضو شوراي استان نجف گفت: «اين تظاهرات واکنشي واقعي، جدي و يکپارچه در مقابل کساني است که به مقدس ترين شخصيت پس از خداوند متعال بي ادبي کرده و مي کنند مقدس ترين انسان در روي زمين پيامبر اکرم(ص) است».

گزارشگر شبکه در ادامه گفت تظاهرکنندگان بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان در مقابل کساني که مي کوشند به اسلام بي حرمتي کنند، تاکيد کردند.

حسن الخرسان در پايان گفت: تظاهرکنندگان در پايان اين تظاهرات تاکيد کردند اين خواسته هاي آنها بايد اجراء شود در غير اين صورت تظاهرات و اعتراضات ادامه خواهد يافت و سراسر جهان را در برخواهد گرفت و منافع آمريکا و اسرائيل از حوادثي مشابه آنچه در ليبي رخ داد در امان نخواهد بود.

صدها تن  از اهالي استان ميسان عراق نيز  با شرکت در تظاهراتي مردمي، ساخت فيلم موهن به شخصيت پيامبر اسلام را محکوم کردند.

برچسب ها: نجف ، تظاهرات ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار