معاون دبير کل سازمان ملل گفت: سياست‌گذاري ايران در حمايت از مهاجران و پناهندگان، سخاوتمندانه و الگويي براي ديگر کشورهاي جهان محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران "آنتونيو گوترس" رئيس کميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل متحد در ديدار امروز (شنبه) خود با مصطفي محمدنجار وزير کشور گفت: جمهوري اسلامي ايران علاوه بر رعايت قوانين کميسارياي عالي سازمان ملل در جهت منافع پناهندگان، سياست‌هاي سخاوتمندانه‌اي را در جهت رفاه حال پناهنگان و مهاجران اتخاذ کرده است.

وي در ادامه با قدرداني از عملکرد دولت ايران در سه دهه اخير در زمينه امور مهاجران و پناهنگان افزود: همکاري مطلوب دولت ايران با دفتر کميسارياي سازمان ملل متحد موجب افزايش سطح رفاه پناهندگان جهان شده و گامي موثر در اين راه محسوب مي‌شود.

گوترس همچنين تصريح كرد: ايران با تدابيري که در حمايت از پناهندگان انديشيده خود را کشوري موفق و الگو در اين زمينه مطرح کرده که ديگر کشورهاي جهان بايد از اين عملكرد پيروي کنند.

رئيس کميسارياي عالي سازمان ملل با بيان اينكه جامعه جهاني ايد بستري مناسب را براي حمايت از دولت ايران براي افزايش رفاه حال پناهندگان صورت دهد، تصريح كرد: در ايران حدود 800 هزار نفر پناهنده ثبت شده به جز مهاجرين غير مجاز حضور دارند که دولت ايران به خوبي آنها را حمايت كرده و زير نظر دارد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار