رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان چهارمحال و بختياري، از برگزاري همايش علمي سالمندي و سلامت در شهرکرد خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
رضاايماني گفت: علاقمندان براي شرکت در اين همايش، مي‌توانند آثار خود را در قالب مقاله با محورهاي سلامت جسمي، سلامت روحي، رواني و معنوي سالمندان و سلامت اجتماعي سالمندان به دبيرخانه همايش سالمندي و سلامت ارسال کنند.
وی افزود: متقاضيان در بخش سلامت اجتماعي مي توانند آثار خود را با موضوع بيماري‌هاي شايع و پيشگيري از حوادث و بلاياي دوران سالمندي، تغذيه و سلامت سالمندان، فعاليت فيزيکي و سلامت سالمندان و سالمندي زودرس به دبيرخانه اين همايش ارسال کنند.
به گفته ایمانی؛ سالمندي دوره
اي است که طي آن سالمندان در معرض تهديدات بالقوهاي مانند افزايش ابتلا به بيماريهاي مزمن، کاهش سلامت عمومي، تنهايي و انزوا و عدم برخورداري از حمايت اجتماعي بوده و به دليل ناتوانيهاي جسمي و ذهني در موارد زيادي نيز استقلال فردي آنها مورد تهديد قرار مي‌گيرد.
وی گفت: با افزايش تعداد سالمندان لزوم توجه به مسائل مربوط به سلامت عمومي، حمايت اجتماعي، توانبخشي آنها و در مجموع توجه به کيفيت زندگي آنها افزايش مي
يابد.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان چهارمحال و بختياري افزود: سلامت سالمندان، يکي از مهم‌ترين مسائل و مشکلات بهداشتي در بيشتر جوامع است و مقابله با اين مشکلات به سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و صحيح نياز دارد./س
برچسب ها: شهرکرد ، همایش ، سالمندی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.