معاون وزير راه و شهرسازي از آغاز مرحله جديد فروش 5 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي از امروز در شعب بانك تجارت خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، احمد صادقي  مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت : با مشاركت مردم در استقبال از مراحل قبلي اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي 1116 كيلومتر راه اصلي، 1275 كيلومتر بزرگراه، 188 كيلومتر آزادراه و 164 كيلومتر راه آهن در سال گذشته و بيش از 1400 كيلومتر از انواع راهها در سال جاري بهره برداري شده است.

صادقي افزود: وزارت راه و شهرسازي در سال جاري 35 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت با تضمين دولت با هدف تكميل پروژه هاي مهم و استراتژيك ريلي و آزادراهي منتشر خواهد كرد.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در خصوص ويژگي‌هاي اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي گفت: اين اوراق در شعب منتخب بانك تجارت با سود 20 درصد و به صورت بي‌نام و قابل انتقال به غير به فروش مي رسد.

معاون وزير راه و شهرسازي در باره اهميت سرمايه گذاري در بخش توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل در كشور تاكيد كرد: ويژگي مهم اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي اين است كه
دولت تضمين کرده و محل مناسب و امني براي سرمايه‌گذاري اقتصادي است، ضمن اينكه مردم با خريد اين اوراق سهم بسيار مهمي در توسعه و عمران كشور خواهند برداشت.

صادقي ، تأثير مبلغ حاصل از فروش اوراق مشاركت در طرح‌هاي زيربنايي را بي‌نظير توصيف كرد و گفت: عزم جدي دولت در عمران و آباداني كشور و همكاري و همدلي مردم با دولت در اين امر باعث به وجود آمدن دوران طلايي سازندگي در كشور شده است.

وي افزود : يكي از مهم‌ترين منابع تأمين اعتبار براي توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل در كشور 700 ميليارد توماني بود كه از محل فروش اوراق مشاركت از اسفند پارسال حاصل شده بود و نخستين بار است كه پروژه‌هاي ريلي و راهسازي در كشور به صورت 3 نوبتي فعال هستند و سرعت اجراي پروژه‌ها با توجه به حجم بالاي كار افزايش چشم‌گيري يافته است./عب
برچسب ها: فروش ، اوراق ، مشارکت ، بانک ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار