مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ریل گذاری راه آهن گرگان به اینچه برون عصر امروز با حضور رئیس جمهور در گلستان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان، احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ظهر امروز درجمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های دولت و وزارت راه توسعه شبکه حمل ونقل کشور در جهت توسعه شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود.

وی افزود: به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری در بخش توسعه شبکه های حمل و نقل یک دوران طلایی در کشور وجود دارد و سرمایه گذاری مناسبی در این بخش صورت گرفت.

صادقی با بیان اینکه امسال بیش از 11 هزار کیلومتر راه آهن در دست ساخت است، تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار کیلومتر آزاد راه، یک هزار کیلومتر راه اصلی و 3 هزار کیلومتر احداث بزرگ راه در دست ساخت است.

وی ادامه داد: کاهش آلودگی محیط زیست در دستور کار وزارات راه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: 800 کیلومتر از راه آهن در شهر های تهران به همدان، مراوه به ارومیه، فاف تا هرات و گرگان به اینچه برون در حال ریل گذاری است.

صادقی افزود: ریل گذاری پس از زیر سازی شامل ساخت تونل ها و پل ها است که این مرحله پایان یک خط آهن است.

وی به یکی از سیاست های دولت اشاره کرد و گفت: اتصال ریل به کشورهای همسایه از جمله افغانستان، آسیای میانه، عراق و سوریه از طریق عراق از محورهای مهم در دست اجرا است.

صادقی با بیان اینکه راه آهن گرگان- اینچه برون به مرز ترکمنستان به طول 80 کیلومتر اجرا می شود، افزود: عملیات ریل گذاری این راه آهن امروز با حضور رئیس جمهور انجام می شود.

وی هزینه اجرای این طرح را بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهارداشت: راه آهن گرگان به اینچه برون شامل دو ایستگاه است که در 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

صادقی در باره اعتبار راه آهن گرگان اینچه برون، افزود: اعتبارات این راه آهن از محل اعتبارات مهر ماندگار و با استفاده از فروش اوراق مشارکت تامین شده است.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به منظور شرکت در مراسم ریل گذاری راه آهن گرگان به اینچه برون که عصر امروز با حضور رئیس جمهور صورت می گیرد، به گلستان سفر کرده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.