هنرمندان سينما به همكاري حوزه علميه براي ورود افكار جديد در سينما و فرهنگ اشاره كرده و خواستار كمك از مراكز علمي و ديني شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، روز گذشته مهدي سجاده چي فيلمنامه نويس سينما و تلويزيون و سعيد مستغاثي منتقد سينما در برنامه دو نيم ساعت به رسانه هاي غربي، خط توليد دروغ و توهين آن ها با اجراي حميدرضا مرقق پرداختند.
در ابتداي اين گفتگو مهدي سجاده چي فيلمنامه نويس سينما گفت: رفتار بي شرمانه اي در اين حركت غيراخلاقي وجود دارد كه زبانم از بيان آن قاصر است.
سعيد مستغاثي منتقد در ادامه بيان كرد: طي اين سال ها در سينماي غرب و هاليوود فيلم هاي ضد اسلامي بسياري ديده ايم، آمريكا و هاليوود را كساني به وجود آورده اند كه همواره با اسلام و مسلمانان درگير بوده اند. به نظر من اين حركت ها چيزهاي معمولي است گرچه تكان دهنده است.
وي ادامه داد: اما سوال اين نيست كه آن ها چرا اين فيلم ها را مي سازند بلكه سوال اين است كه ما در مقابل چه كرده ايم.
اين منتقد سينما تصريح كرد: آن ها با اسلام دشمني مي كنند زيرا خطر را احساس مي كنند. در عادي ترين فيلم هاي آن ها مي توان اسلام ستيزي را ديد.
مستغاثي به فيلم سينمايي دختري با خالكوبي اژدها اشاره كرد و گفت: خاطرم مي آيد چند سال پيش اسكار فيلمي با نام دختري با خالكوبي اژدها شركت كرده بود اما آن ها اين فيلم را از مراسم اسكار كنار گذاشتند اين موضوع يك سياست كاملا روشني است.
وي ادامه داد: آن ها فيلم را كنار گذاشتند زيرا عليه خودشان بود، اين كارخانه با تمام شاكله اش تشكيل شده تا فيلم هاي ضد اسلامي و به نفع خود بسازد.
در ادامه مهدي سجاده چي گفت: در فيلمي چون مصائب مسيح نشانه اي از بدرفتاري هاي يهود را مي بينيم اما سازنده آن به دليل ساخت چنين اثري زير سوال و ذره بين مي رود. اين افراد كه چنين فيلم هايي بر ضد يهود و هاليوود مي سازند يا نابود مي شوند و يا اينكه بايد از كساني كه اين چيزها را برنمي تابند عذرخواهي كنند، اين جنگ نابرابر است ما به پيامبران و مقدسات آن ها احترام مي گذاريم اما آن ها هيچ احترامي به پيامبران ما نمي گذارند.
در ادامه مستغاثي تصريح كرد: كساني كه اين فيلم ها را مي سازند به هيچ ديني اعتقاد ندارند، آنها مي گويند آزادي بيان اما اين آزادي بيان وقتي در جايي كه به نفع آنها است استفاده مي شود.آزادي بياني كه فقط براي آنها است نه براي ما.
در ادامه مستغاثي افزود: نگاه كنيد در طول اين صد سال سينماي هاليوود چه كرده است، آيا فيلم براي سرگرمي ساخته يا تجارت، آنها خودشان چيز ديگري مي گويند آنها مي گويند هاليوود را به وجود آورده ايم تا آرزوهاي خودمان را برآورده كنيم.
وي ادامه داد: سينما براي اين بوده است كه پيامي را به مخاطب منتقل كند اگر ما پيام خودمان را منتقل نكنيم به ناچار پيام آنها را بايد منتقل كنيم.
وي افزود: ما از گنجينه اي بسيار قوي برخورداريم، آنها پيام د ارند ما بايد به وسيله رسانه خود آنها را به همگان انتقال دهيم.
وي همچنين به راهكاري در اين خصوص اشاره كرد و اظهار داشت: بايد مراكز علمي و ديني ما وارد ميدان شوند و فكر و نيرو تزريق كنند،  اين عرصه نيازمند حوزه علميه و دانشگاه ها براي حركت است./ي2
برچسب ها: رسانه ، حوزه علمیه ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار