امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه موج دوم بیداری اسلامی آغاز شده است، گفت: باید به فضل خداوند موج دوم بیداری اسلامی را به طوفانی علیه آمریکا تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن /آیت الله ˈسید احمد خاتمیˈ در یادواره شهدای روستایˈجوردˈ از توابع رودهن اظهار داشت: مجالس تکریم شهدا، محافل بیعت با اسلام، پاکی، عفاف است؛ به طوری که زندگی خانوادگی ما مسلمانان به بوی دین معطر شود و به قوانین اسلام پایبند باشیم و بدان عمل کنیم.

آیت الله خاتمی بیعت با اسلام را بیعت با تمام ارکان دین مبین اسلام و شریعت دانست و گفت: دومین بُعد بیعت با اسلام، بیعت با ولایت است، ولایت فقیهی که ما قبول داریم تنها به عنوان یک رهبر سیاسی نیست بلکه ولی فقیه را فوق رهبر سیاسی و جانشین امام زمان (عج) می دانیم.

امام جمعه موقت تهران، ولی فقیه را حجت امام زمان(عج) ذکر کرد و گفت : اکثر قریب به اتفاق شهدا بر ولایتمداری تاکید کرده اند، همچنانکه شهید ˈسیدمحمد تقی قاسمیانˈ در وصیت نامه خود به خویشان خود تاکید می کند تا پیرو ولایت فقیه باشند و هوشیارانه و موشکافانه رهنمودهای امام را تحلیل کنند تا مبادا آمریکای جنایتکار ضربه سهمگینی بر این دیار وارد کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فتنه 88 ، فتنه ضدیت با ولایت بود، اذعان داشت: در این فتنه دشمن ولایت را نشانه گرفته بود، آفرین بر بصیرت مردم این دیار که توطئه های دشمن را درک کردند و روز نهم دی ماه کشور به صحنه آمد و مردم یکپارچه می گفتند ˈاین همه لشکر آمده به عشق رهبر آمدهˈ.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم در این حماسه تبری و تولی داشتند و در کنار ابراز عشق به ولایت، ابراز تبری از دشمنان ولایت می کردند و بیعت با شهدا را تداوم بخش این راه می دانند.

وی به جوانان، بازماندگان شهدا و مردم گفت: راه سعادت توجه و پیروی از رهنمودهای ولایت و دوری از تبعیت از حزب، باند و جبهه هایی است که درصدد هستند از جوانان استفاده ابزاری کنند و به آنان آسیب بزنند.

آیت الله خاتمی یکی دیگر از پیام های حضور در مجالس و محافل گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را سیره مقاومت دانست و گفت: تداوم اسلام مدیون مقاومت ها است و اگر مقاومت نبود اسلام این آوازه را پیدا نمی کرد؛ به طوری که روز نخست مسلمانان سه نفر بودند، پیغمبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) و حضرت خدیجه (س) و امروز یک میلیارد و 500 میلیون نفر اشهد ان لا اله الّا الله و اشهد ان محمدا رسول الله(ص) می گویند.

وی مقاومت در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان را ضروری خواند و افزود: دشمنان می خواهند خاکریز فرهنگی انقلاب را بشکنند و عرفان های انحرافی، کتاب های ضد اسلام، بدحجابی و بی حجابی گامی در این زمینه است.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به توطئه های فرهنگی و سیاسی دشمنان، آخرین توطئه آنان را توطئه اقتصادی ذکر کرد و گفت : توطئه اقتصادی مانند توطئه هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت است و به فضل خدا با همان انگیزه ای که در هشت سال دفاع مقدس بر دشمنان غلبه کردیم، همچنان در جنگ اقتصادی هم ملت ایران پیروز و سربلند خواهد بود.

وی پیام دیگر اینگونه مجالس را بیعت با عاشورا و کربلا دانست و گفت: هر چه داریم از کربلا و عاشورا داریم و انقلاب ما مدیون کربلا و عاشورا است. حلقه اتصال با اهل بیت را محکم نگاه داریم و به مجالس توسل و دعا بها دهیم زیرا سرمایه اصلی ما اینگونه مجالس است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.