تهران شهر شلوغ و پر جمعیتی که به هر گوشه ی ان نگاهی بیاندازی آدمهای متفاوت، با فرهنگ های متفاوت و عقاید کاملا متضاد می بینی.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تهران شهری است که در بالا شهرش بهترین و گرانترین اجناس مارک دار را می بینی حتی با وجود تحریم های موجود و در همین شهر کمی پایینتر که می روی دستفروشی را می بینی که کفش های کتانی را به قیمت 15 هزار تومان می فروشد  و از کیفیت عالی آن می گوید.
همین تفاوتهای ظاهری و باطنی این شهر شلوغ پر ترافیک و دوست داشتنی باعث شد تا به میان ساکنانش بروم و از آنها بخواهم پایتخت را در یک جمله توصیف کند.
خانمی حدودا 30 ساله شاغل که منتظر تاکسی در میدان ونک بود ، تهران را اینطور توصیف می کند: زنان و دختران شاغل و مردان و پسران بیکار !
پسر جوانی با کوله پشتی که کاملا مشخص بود پر است از کتاب و جزوه پاسخ دیگری داشت البته تهران و شهر های دیگر از نظر من یکی هستند و چون درس می خوانی که کنکور قبول شوی انتخاب رشته می کنی تا وارد دانشگاه شوی حتی اگر از رشته ات به شدت متنفر باشی چون اینجا اگر لیسانس نداشته باشی یعنی بی سوادی.
نظرات دختران جوان کمی به همدیگر شبیه بود مثل این ها: توی این شهر ازدواج نمی کنی چون می خواهی کار کنی یا مرد ها پول ندارند و یا تو را قبول ندارند اگر هم ازدواج کنی بچه دار نمی شوی که ارتقا درجه بگیری.
پس به نظر من هم این جا تهران است، شهری که دختران درس می خوانند و پسران پشت کنکور می مانند و وارد بازار کار می شوند.
این کلان شهر تبدیل شده به شهر مدرک گرایی، نیازمندی روزنامه ها را که ورق می زنی همه منشی خانم حداقل مدرک لیسانس با روابط عمومی بالا می خواهند!
شهر شلوغی و پر ازدحام، صبح که از خانه بیرون می روی زنان زیادی در صف اتوبوس یا در انتظار تاکسی ایستاده اند.
شهر دود و ترافیک، پشت چراغ قرمز ماندن جزئی از عادات روزانه شده.
شهر گرانی، کار می کنی که پول در آوری، پول در می آوری که خرج کنی، خرج می کنی که کم نیاوری.
اینجا پایتخت قدیمی و دوست داشتنی ماست. کلاش شهری که دختران بیشتر درس می خوانند تا دانشگاه بروند، دانشگاه می روند که همسر بهتری پیدا کنند، مدرک بالاتری می گیرند تا با مردی با مدرک بالاتر ازدواج کنند.
اینجا شهری است که دخترانش به دانستن یک زبان خارجه اکتفا نمی کنند و می خواهند به زبانهای مختلف دنیا مسلط باشند چون زمانه، زمانه ی آگاهی است. اما افسوس که این شهر، شهر زنان و دختران شاغل و مردان و پسران بیکار است./ل
برچسب ها: مارک ، جوان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار