معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان از ایجاد رشته دانشگاهی چند ورزش در دانشگاه علمی ـ کاربردی خبر داد و گفت: از مهر ماه امسال در مقطع کاردانی رشته‌های سوارکاری، زورخانه‌ای، تیراندازی و شطرنج دانشجو پذیرش می‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدباقر پیشنمازی و در حاشیه گردهمایی مدیران‌ کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: ایجاد رشته‌های ورزشی در دانشگاه‌ها یکی از برنامه‌های ما در وزارت ورزش و جوانان است که در این راستا تفاهمنامه مشترکی بین وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه علمی ـ کاربردی منعقد شد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان افزود: بر این اساس و با این تفاهمنامه، از مهر ماه امسال و در مقطع کاردانی رشته‌های زورخانه‌ای، سوارکاری، تیراندازی و شطرنج دانشجو پذیرش می‌شود که در برخی از این رشته‌های مانند سوارکاری و شطرنج به دنبال ایجاد مقطع کارشناسی هم هستیم.

وی در ادامه از انعقاد تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با حوزه‌های علمیه سراسر کشور خبر داد.

پیشنمازی در ادامه گفت: با ایجاد این تفاهمنامه میان وزارت ورزش و جوانان و مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رشته مشاوره بر اساس انسان‌شناسی اسلامی برای نخستین‌ بار در کشور ایجاد می‌شود.

پیشنمازی در بخش دیگری از سخنان خود به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ازدواج، ستاد روز ملی ازدواج همزمان با اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به ریاست وزیر ورزش و جوانان و دبیری استانداران تشکیل و به ‌زودی آیین‌نامه تشکیل این ستاد به استان‌ها ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در ادامه گسترش محافل قرآنی در راستای فضاسازی قرآنی را یکی از اولویت‌های فرهنگی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و از تدوین نرم‌افزار قرآنی متفاوت با سایر نرم‌افزارهای طراحی شده در این زمینه خبر داد


برچسب ها: معاون ، فرهنگی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.