مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی گفت: امسال، سال جهش صنعتی کشور در حوزه فراساحلی و ساخت، حمل و نصب سازه‌های دریایی به‌شمار می‌آید.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛موسی سوری   در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: باید یاد و خاطره وزیر بسیجی، شهید تندگویان را گرامی‌داشت و برای وزیر نفت فعلی که ادامه دهنده راه آن شهید بزرگوار است، آرزوی توفق کرد.

*امسال، سال جهش صنعتی کشور است

وی با بیان اینکه امسال، سال جهش صنعتی کشور در حوزه فراساحلی و ساخت، حمل و نصب سازه‌های دریایی به‌شمار می‌آید، افزود: تحقق اهداف ملی و تقویت بخش‌های اقتصادی کشور به نوعی پاسخ به تحریم دشمنان ایران اسلامی بوده که فکر می‌کنند ما تا ابد چشم به دست آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی اضافه کرد: حضور مکرر و مداوم وزیر نفت در پارس جنوبی به حق از عمده دلایل پیشرفت پروژه‌های در دستور کار این حوزه بوده است.

وی اضافه کرد: زیرا این امر علاوه بر ایجاد انگیزه در بین کارکنان و کادر اجرایی پارس جنوبی سبب بهره‌روی در پروژه‌ها می‌شد.

*حضور پراقتدار تأسیسات دریایی خرمشهر در طرح‌های پارس جنوبی نمایان است

سوری خاطر نشان کرد: از هشت طرح در حال اجرای پارس جنوبی که جمعاً معادل 15 فاز استاندارد شرکت دریایی ایران است، چهار طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و آماده بهره‌برداری هستند.

وی بیان کرد: طرح 12 پارس جنوبی که کمتر از 10 روز آینده شاهد بارگیری عرشه آن هستیم، فاز 17 و 18 پارس جنوبی که امروز شاهد بارگیری فاز 17A آن بودیم، فاز 19 پارس جنوبی که جکت نخست آن در تأسیسات دریایی خرمشهر ساخته شده و جکت‌های مابقی نیز در همین مکان ساخته می‌شوند و فاز 20 و 21 پارس جنوبی که نخستین جکت آن نصب شده و دیگر جکت‌های آن نیز در آینده‌ای نزدیک نصب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: حضور پراقتدار تأسیسات دریایی خرمشهر در بخش ساخت جکت و عرشه هر چهار طرح پارس جنوبی به وضوح و آشکار نمایان است.

وی در پایان اظهار کرد: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در افزایش تولید گاز کشور و زنجیره ارزش افزوده صنعت نفت از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار است./س
برچسب ها: جهش ، کشور ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.