راننده های خودروهای سبك و سنگین به افزایش قاچاق سوخت دامن می زنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیر كل تعزیرات حكومتی استان زنجان ضمن اظهار تاسف از اینكه در قاچاق سوخت استان زنجان مركز دپو است گفت: بخش زیادی از سوخت های قاچاق در زنجان جمع آوری شده و به كشورهایی مانند افغانستان منتقل می شود.

نجف زاده افزود: ساده ترین روش قاچاق سوخت توسط رانندگان دادن كارت های سوخت به جایگاه های عرضه سوخت برای فروش بنزین مازاد بر نیاز راننده هاست.

وی حمل سوخت در باك های غیر استاندار تعبیه شده در خودروهای سنگین و ترانزیتی را از دیگر روش های قاچاق سوخت برشمرد واظهار کرد: خودروهای ترانزیتی با نصب یك باك اضافی بر روی وسیله نقلیه خود سوخت مازاد نیازشان را از ایران به خارج از كشور منتقل می كنند.

مدیر كل تعزیرات حكومتی استان زنجان تصریح کرد: طی امسال33 میلیارد و 835 میلیون و 25 هزار ریال جریمه برای قاچاقچیان سوخت و كالا مكشوفه صادر شده است.

نجف زاده ادامه داد: از290 پرونده تشكیل شده در اداره كل تعزیرات حكومتی استان 134 پرونده مربوط به قاچاق گمركی،51پرونده عرضه و فروش كالای قاچاق توسط واحدهای صنفی و 105پرونده مربوط به عرضه خارج از شبكه فرآورده های نفتی می باشد.

وی با اشاره به اینکه سیگار، فرآورده های نفتی، لوازم آرایشی بهداشتی، البسه و لوازم خانگی از عمده كالاهای قاچاق است خاطرنشان کرد: زنجان به عنوان مسیر ترانزیت كالاهای قاچاق از استان های كردستان و آذربایجان غربی محسوب می شود./س

برچسب ها: سوخت ، قاچاق ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.