سدتالوار باحجم مخزن 500 میلیون مترمكعب امسال آبگیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیر سد تالوار درجریان بازدید فرماندار،مسئولین ومعتمدین شهرستان خدابنده ازعملیات اجرایی سدتالوار گفت: عملیات اجرایی بدنه سد از سال 82 شروع شده وهم اکنون ساختمان سد با 5/87 درصد پیشرفت فیزیكی و آماده آبگیری است.

هاشمی كیا افزود: هدف از اجرای سد تالوار افزایش سطوح زیركشت و تولیدات كشاورزی، اشتغال زایی و پیشگیری ازمهاجرتهای بی رویه روستائیان، توسعه صنایع وابسته به كشاورزی، افزایش متوسط درآمد كشاورزان و ایجاد شرایط توسعه و رشد بخشهای مختلف اقتصادی منطقه است.

وی اظهار کرد: حجم آب تنظیمی این سد 215 میلیون مترمكعب وارتفاع سد از پی 88 متر است.

مدیر سد تالواربا بیان اینکه با احداث و تكمیل سد تالوار، آب 32 هزارهكتاراز اراضی دیم استانهای زنجان و كردستان تامین می شود، ادامه داد: 98/5میلیون مترمكعب آب مشروب شهرهای همدان، قروه، شهرستان خدابنده، زرین آباد و روستاهای شهرگرماب از آب این سد تامین می شود.

هاشمی كیا با اشاره به اینکه تا كنون برای اجرای این طرح یک هزار48 میلیارد ریال هزینه شده است تصریح کرد: اعتبار مصوب امسال این طرح 291 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن20هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه انتقال آب و فاز اول شبكه های آبیاری و زهكشی سد از تیرماه سال 88 آغاز شده و در دست احداث است، پیشرفت فیزیكی خط انتقال52 درصد و اعتبار امسال شبكه های آبیاری وزهكشی آن212میلیارد ریال پیش بینی شده است./س

برچسب ها: آبگیری ، تالور ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.