مديران هنگام دعوت از سرمايه گذاران با ايجاد موانع مختلف بر سر كار آنان باعث بي انگيزگي آنان و به نوعي بروز يك نوع كلاهبرداري مي شوند.

جواد افشار كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت توليد فيلم و مديريت آن در سينما گفت: در 6 ماه گذشته تعداد فيلم هاي ساخته شده بسيار اندك بوده در حالي كه سينما با شعار تقويت بخش خصوصي در حال پيشروي است كه در صورت ايجاد زمينه‌ كار شاهد بهبود وضعيت سينما خواهيم بود اما متاسفانه هنگامي كه از اين سرمايه گذاران براي كار دعوت مي شود با ايجاد موانع مختلف بر سر كار آ‌نان انگيزه‌ي سرمايه گذاري را در آن ها از بين مي‌برند كه در نوع خود كلاه برداري محسوب ميشود.
افشار با اشاره به تاثير سياست هاي مديريتي در جريان توليد فيلم خاطرنشان كرد: در سال هاي اوليه كه دوستان فعلي وزارت ارشاد به جاي گروه سابق در حال استقرار بودند با شعار اصلاح ساختارهاي سينما وعده هاي بسياري دادند كه باعث خوشحالي سينماگران شد اما متاسفانه بسياري از اين وعده ها بي عمل ماند.
وي افزود: نگاه هاي سليقه اي مديران باعث سردرگمي فيلم نامه ها و سازندگان در اين بين شده كه با شفاف سازي و اصلاح ساختارها مي‌توان به رفع اين نقايص پرداخت، اما متاسفانه روند كنوني فقط باعث سرخوردگي فيلمسازان شده است.
اين كارگردان با تاكيد به تاثير فيلم سازان در روند مديريت سينما بيان كرد: مديران سينمايي با سپردن كارها به دست افراد هنري و فرهنگي و نه سياسي مي‌توانند در اين راستا گام موثري بردارند زيرا در صورت ورود سياست به كارهاي هنري، جانب داري ها، مرز بندي ها و جناح بندي ها فقط باعث خدشه به ذات هنر مي‌شود.
افشار در پايان در خصوص تاثير جشنواره ها در كيفيت فيلم هاي توليدي اذعان كرد: تعدد و برگزاري جشنواره ها ضمانتي براي بهبود كارها نيست بلكه بايد اين جشنواره ها در ركاب مراسم بزرگتري مثل جشنواره فيلم فجر قرار گيرد.
وي افزود: جشنواره هاي كوچك باعث از بين رفتن ارزش كار، نيروها، بودجه و عملكردها مي شود و تب و عطش جشنواره فيلم فجر را كم مي‌كند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار