روش هاي مديريتي "سيف الله داد" هنوز ظرفيت و تازگي لازم را دارد و شناخت آن ما را به سينماي بومي و ملي مي رساند.

عليرضا داوود نژاد كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص دوران مسئوليت سيف الله داد گفت:سيف الله داد آخرين نسل از مديران سينمايي بود كه چشم اندازي نسبتأ روشن از سينماي ملي و بومي داشت و به نظام سرمايه گذاري توليد و توزيع آشنا بود.

داوود نژاد اظهارداشت:سيف الله داد نسبت به پشتيبان خود روش هاي تازه اي در جلب مشاركت صنفي متناسب با شرايط زمان پيدا كرد و مي رفت تا زير ساخت ها و رو ساخت هاي سينماي بومي و ملي را در يك شكل توسعه يافته اي بهبود بخشد.

كارگردان فيلم "مرهم" در ادامه بيان كرد: متاسفانه ظرفيت هاي لازم براي درك و فهم و همكاري با او وجود نداشت؛چرا كه جايگاه سينما براي بقيه مشخص نبود و يا اگر بود به خاطر منافع شخصي و وابستگي هايي كه هدفش ويران كردن سينما بود چشم پوشي كردند.
داود نژاد اظهار داشت:روش هاي مديريتي سيف الله داد هنوز ظرفيت و تازگي لازم را دارد و بازگشت به آن دوره و شناخت آن ما را به سينماي بومي و ملي مي ساند.
وي افزود: اظهارات من به اين معنا نيست كه به كار او انتقادي وارد نيست؛چون چنين مسئله اي ممكن نيست و هيچ مديريتي نمي تواند عاري از عيب و نقص باشد زير ماه در مسير نقص به سوي كمال حركت مي كنيم.
وي افزود: ما به عنوان يك مدير نمونه هنوز قابل تحسين است و بررسي انگيزه ها و روش ها و مقصدي كه او در چشم اندازي خود مي ديد مي تواند براي آينده ي ما الهام بخش باشد.

كارگردان فيلم "نياز" تصريح كرد:دو نوع گرايش سيف الله داد را در تنگنا قرار داد،يك گرايش كه سينما را مي پسنديد ولي در انحصار خودش مي خواست و يك گرايش ديگر كه اساسأ با سينما مخالف بود.
وي در ادامه گفت: گرايش دوم از دو چيز سرچشمه شكل مي گرفت،يكي مخالفت كور و ظاهرا اعتقادي بود كه شايد بتوان آن را به گرايش هاي ارتجاعي تعبير كرد.دوم تعمدي بود كه براي ويرانگري سينماي ايران وجود داشت و دارد و هدفش هموار كردن راه براي تسلط دوباره به محصولات بيداري و شنيداري خارجي است كه منافعش مستقيما به كمپاني هاي توليد و پخش و سينما داران جهان در سينماي جهان بر مي گردد./ي2
برچسب ها: داد ، داوودنژاد ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار