کاردار جمهوری اسلامی ایران در کانادا گفت: کانادا برای بستن سفارت ما هیچ دلیل قانع کننده‌ای ندارد و تحت فشارهای خارجی این تصمیم را گرفته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، کامبیز شیخ حسنی پس از ورود دیپلمات های ایرانی به کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: دیپلمات ها و مسئولان جمهوری اسلامی ایران در هر موقعیتی با استواری می ایستند و هرگونه فشار دشمن را به فرصت تبدیل می کنند.

وی درخصوص انگیزه دولت کانادا درباره این اقدام گفت: کانادا معمولا شهرت خوبی در عمل به قوانین بین المللی داشت و رفتارهایش معقولانه بود اما دولت کنونی کانادا رفتار متفاوتی دارد و در حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی شهره است.

شیخ حسنی در پاسخ به این سؤال که آیا این اقدام کانادا می تواند به عبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیرمتعهدها در تهران باشد، گفت: قطعا پیروزی ایران در هر زمینه ای برای آنها خوشایند نیست و موفقیت کشورمان در برگزاری این اجلاس نیز می تواند یکی از این موارد باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که روابط ایران و سوریه چقدر در تصمیم کانادا اثر داشته است، افزود: در هر حال رفتار کانادا با ما دوجانبه نیست و به دنبال انزوای ایران است.

کاردار ایران در کانادا گفت: سه نفر از سفرای سابق کانادا اقدام این کشور را در مسدود کردن سفارتش در ایران غیرمنطقی خواندند.

شیخ حسنی افزود: تنها تاسف ما از این اقدام ، وضع 400 هزار ایرانی مقیم کاناداست که خدمات بسیار خوب کنسولی به آنها عرضه می کردیم و روزانه 62 گذرنامه برای آنها صادر می شد.

وی گفت: البته تدابیری اتخاذ خواهد شد تا خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا هرچه زودتر احیا شود.

شیخ حسنی در پاسخ به این سؤال که وزیر خارجه کانادا از این اقدام چه تحلیلی داشته است، افزود: ما هیچ دلیل قانع کننده ای از آنها نشنیده ایم ، همه رفتارهای ما براساس قوانین بین المللی و محلی بوده است و هیچ شاهدی دال بر تخلف ما از این قوانین وجود ندارد.
انتهای پیام/

پ2
برچسب ها: کانادا ، کاردار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار