سران حکومت منفور پهلوی میزان ثروت واقعی خود را همواره از مردم پنهان کرده اند زیرا انباشت ثروت آنان بر مبنای دزدیدن ثروت مردم ایران در خدمت منافع قدرتهای خارجی و در نتیجه خیانت به مردم و کشور بوده است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگران ، شاه مخلوع پهلوی در مدت سی و هفت سال سلطنت خود میلیاردها دلار از ثروت متعلق به مردم ایران را دزدید و بخش بزرگی از آن را به صورت حسابهای سپرده در بانکهای خارجی گذاشت. پس از مرگش، تمامی این ثروت کلان به خانواده اش رسید. در سی و سه سال اخیر، خرج کلان زندگی اشرافی این خانواده، عیش و عشرت و دم و دستگاه عریض و طویلشان از همین ثروت پرداخت شده است. اما اکنون رضا و فرح پهلوی به دروغ اعلان می کنند که ثروت شاه فقط شصت و دو میلیون دلار بود.

سران حکومت منفور پهلوی میزان ثروت واقعی خود را همواره از مردم پنهان کرده اند زیرا انباشت ثروت آنان بر مبنای دزدیدن ثروت متعلق به مردم ایران در خدمت منافع قدرتهای خارجی و در نتیجه خیانت به مردم و کشور بوده است اما در بین دزدان بزرگ بر سر غارت ثروت کشور رقابت وجود دارد و در مقاطع بحران اختلافاتشان تشدید یافته و دست یکدیگر را تا حدودی رو می کنند و بدین ترتیب بخشی از دزدی های آنان آشکار می گردد و پس از رو شدن بخش کوچکی از حقایق دزدان بزرگ با دغلکاری ذاتی خود به انکار حقیقت می پردازند به طوری که رضا و فرح پهلوی می گویند شاه مخلوع ایران فقط 62 میلیون دلار ثروت داشت.


دزدیهای شاه فراری ایران و دروغهای رضا و فرح پهلوی در این خصوص در مصاحبه با تلویزیون ضد انقلابی مردم تی وی با احمد علی مسعود انصاری گماشته مخصوص این خاندان در امور مالی خواندنی است.

انصاری  از بستگان فرح دیبا و همبازی رضا پهلوی در تلویزیون ضد انقلابی مردم تی وی اظهار می دارد :" من از زمان قبل از انقلاب با خانواده شاه و اقای بهبهانیان که کارهای مالی شاه را انجام می داد مرتبط بودم  و بعد از انقلاب هم کارهای مالی رضا و علی رضا و فرح پهلوی در دست من بود و این باعث شد بیشتر ازهرکسی به مسائل مالی این خاندان اشراف داشته باشم و این گفتگو هم در جواب ادعای کذب اقای پهلوی و مادرش هست تا مسائل روشن تر بشود.

احمد علی مسعود انصاری در ادامه گفت : " من ثروت شاه را به چهار قسمت تقسیم می کنم که قسمت اول آن بخشی  بوده که آسانتر دیده می شده است که یک ثروت 62 میلیونی است که اقای رضا پهلوی به ان اشاره می کند و این  قسمتی است که دیده میشده است . اما قسمتی از اموال این خانواده که رضا پهلوی  بدان اشاره نکرده  مستقلات ایشون است که ویلای وی در سوئیس یکی از آنهاست.

این 62 میلیون ادعایی رضا پهلوی یک مقدارش زمان خود شاه خرج می شود حدود 50 میلیونش باقی می ماند که 20 درصد  به رضا پهلوی می رسد؛ 20 درصد علی رضا؛ 20 درصد فرح؛ 15 درصد لیلا؛ 15 درصد فرحناز ؛ 8 درصد شهناز دختر فوزیه و 2 درصد مهناز نوه شاه و دختر اردشیر زاهدی .

گماشته مالی خاندان پهلوی سپس اظهار می کند :" از قسمتی که دیده نمیشد و مرتبط با مستقلات و من چون مامور فروشش بودم می توان به زمینهایی اشاره کرد که اینها در اسپانیا دارند که قیمتش بسیار بالا و قابل قبولی دارد.

قسمت سوم جواهراتی است که این خاندان از ایران بیرون آوردند که در کتاب من و خاندان پهلوی به آن اشاره کرده ام.

اما مهمترین قسمت  قضیه تراستی است که شاه ( مخلوع ) بوجود آورده بود و توسط بانکها نگهداری می شود . رقم  22 میلیارد هم گفته شده در این مورد .قبل از تابستان 89 ایشون میخواست دویست میلیون دلار برای تشکیلات خودش بفرسته  که نمی توانسته از آن 62 میلیون دلار باشد و این دویست میلیون دلار از قسمت تراست بوده است .

 برای توضیح این بخش از اظهارات انصاری لازم است توضیح داده شود که شاه میلیاردها دلار از پول مردم را دزدید ود ر حسابهای شخصی خود به صورت تراست در بانکهای خارجی گذاشت تا خانواده اش از آن بهره برداری کنند.بانکهای خارجی از این دزدیهای کلان استفاده کرده و آنها را به کشورهای دیگر وام می دهند یعنی پولی که متعلق به مردم ایران است به کشورهای مختلف از جمله ایران وام داده می شود !

بخش کوچکی از فعالیتهای مالی رضا پهلوی توسط احمد علی مسعود انصاری انجام می گرفته است این همکاری از سال 1360 تا سال 1368 در عرصه های بانکی و ملکی بوده است. بانکی به همین منظور در مهر ماه 1361 توسط رضا پهلوی در انگولیا تاسیس گردید . چون این بانک ساحلی بود شامل مقررات مالیاتی نمی شد.

شرکت نفتی اروپایی ، امریکایی در اسفند 1361 در اوهایو تاسیس شد و ارزش آن در یک سال بعد به 30 میلیون دلار رسید.

همچنین از اواخر سال 1363 سازمان امنیت امریکا سیا اغاز به پرداخت ماهیانه 150 هزار دلار به حساب مخصوصی در سوئیس برای فعالیتهای سیاسی دفتر رضا پهلوی نمود.

پس از این اظهارات بود که مجری تلویزیون ضد انقلابی مردم تی وی از انصاری می پرسد تاکنون این مطالب شما را رضا پهلوی تکذیب کرده است که با پاسخ منفی انصاری مواجه می شود.

انصاری در انتهای این افشاگری ها افزود :" من چیز دیگری که فکر کردم باید اینجا عرض کنم این است که خود شاه (مخلوع )هم با کمسیسون گرفتن و حق حساب های نفتی که توسط کمپانیهای امریکایی به حساب خاندان سلطنتی ریخته میشد مخالفتی نداشت و آن  را طبق قوانین سوئیس حق خانواده خودش می دانست و  من چون سابقه قبلی داشت  که هر چقدر با او بحث میکردم که شما تاجر نیستید و پادشاهید فایده ای نمی کرد پس دیگر بحث را ادامه نمی دادم .

لازم به توضیح است که تولید نفت ایران در سال 1339 به یک میلیون و در  سال 1352 به شش میلیون بشکه در روز می رسید و قیمت هر بشکه از دو دلار در 1339 به پنج دلار در  1352و چهارده دلار در 1357 رسید.با احتساب اینکه شاه فراری از فروش هر بشکه نفت دو درصد حق حساب گرفته باشد جمع کل حسابهای فقط نفتی او در طی 18 سال اخر سلطنتش به 17.5 میلیار دلار می رسد . این محاسبه بدون در نظر گرفتن بهره هایی است که به این حسابها تعلق گرفته است.

علاوه بر نفت با در نظر گرفتن حق حسابهای شاه از فروش گاز و منابع زیر زمینی دیگر پروژه های بزرگ خرید دائمی ادوات مختلف نظامی معاملات عظیم وارداتی و صادراتی تولیدات بزرگی چون خودرو و غیره ثروت شاه بمراتب بیش از 22 میلیارد دلار می باشد.


برچسب ها: پهلوی ، نفت ، فرح ، انصاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر خاندان پهلوی