معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از گسترش تعاوني هاي توليدي در پنج سال اخير خبر داد و گفت: با توجه به عضويت 42 ميليون نفر از شهروندان در تعاوني ها، ايران به عنوان کشوري تعاون محور در جهان مطرح...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اقتصاد، غلامحسين حسيني نيا گفت: سال 2012 سال بين المللي تعاون است و در ايران هم از هر سه نفر يک نفر عضو تعاوني هستند در حالي که در جهان به يک نفر از هر هفت نفر مي رسد.

وي با اشاره به تشکيل حدود 160 هزار تعاوني در کشور گفت: 84 هزار تعاوني، توليدي هستند و در بخش کشاورزي بيش از 90 درصد توليد فراوري و بازاريابي را تعاوني ها بر عهده دارند و تعاوني هاي مسکن در طرح مهر ساخت بيش از يک ميليون مسکن را برنامه ريزي کرده اند.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر ضرورت تفکيک آمارهاي بخش تعاون و بخش خصوصي تأکيد کرد و افزود: با اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي، جهش خوبي در توسعه بخش تعاون ايجاد شده و بيش از 92 هزار تعاوني در دوره اجراي اين سياست ها تشکيل شده است.

حسيني نيا گفت: حدود 32 هزار ميليارد تومان از واگذاري هاي اصل 44 قانون اساسي در قالب شرکت هاي سهام عدالت بوده که متعلق به مردم است.

وي افزود: براي تقويت فرهنگ تعاوني و کارآفريني براي آموزش و ترويج فرهنگ تعاون گري از مدارس ابتدايي تا دانشگاه برنامه ريزي خواهد شد و با توجه به بحران هاي اقتصادي و مالي غربي، به نظر مي رسد توسعه اقتصاد تعاوني بيشترين همگرايي را با عدالت اقتصادي و اجتماعي دارد.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از رسانه هاي گروهي به ويژه رسانه ملي در ترويج فرهنگ تعاون قدرداني کرد./س
برچسب ها: توسعه ، اقتصاد ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار