معاون دانشکده علوم سياسي دانشگاه تهران مرکز گفت: تهديدات، تحريم‌ها و تعطيلي سفارت کانادا به دليل موفقيت ايران در برگزاري "اجلاس نم" در تهران بوده است.

سيد علي مرتضويان استاد علوم سياسي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطيلي سفارت کانادا در تهران گفت: تهديدات، تحريم‌ها و تعطيلي سفارت کانادا به دليل موفقيت ايران در برگزاري "اجلاس نم" در تهران بوده است.

وي ادامه داد: مجاورت فيزيكي كانادا با آمريكا و همبستگي فكري و فرهنگي اين كشور با انگلیس باعث وابستگي و تأثيرپذيري كانادا از اين دو كشور شده و اين كشور را در زمره هم‌پيمانان رژيم غاصب صهيونيستي قرار داده است.

مرتضويان با اشاره به اين اقدام غير ديپلماتيک کانادا تصريح کرد: آنها برای به دست آوردن دل صهیونیست‌ها روابط دیپلماتیک صوري خود با تهران را قطع کردند و يک موجي در انحراف افکار عمومي در سطح بين‌المللي ايجاد کردند.

معاون دانشکده علوم سياسي دانشگاه تهران مرکز در پايان با تاکيد بر اينکه ايران بهترين پاسخ را به آنان خواهد داد، خاطر نشان کرد: کانادا برای بازسازی اقتصادی و سیاسی خود دست به اقدامات ایذایی و تبلیغاتی می‌زند؛ اما با اين اقدامات نمی‌توانند به وجهه جمهوری اسلامی لطمه زده و یا در اراده ملت ایران خللی ایجاد کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کانادا ، ایران ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار