از 8 طرح در حال اجراي 19 فاز استاندارد شرکت تاسيسات دريايي ايران در 4 طرح حضور دارد که فاز 12 معادل 3 فاز استاندارد است که کمتر از 10 روز آينده بر روي عرشه بارگيري مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، موسي سوري در نشست خبري با بيان اين مطلب گفت: امروز حاصل تلاش  جوانان ايراني است که به فناوري ساخت حمل و نصب پيچيده سازه هاي دريايي و فراساحل دست پيدا کرده ايم در حقيقت به بار نشستن اين تلاش موفقيت مجموعه صنعت نفت و پيمانکاران داخلي نشانه تحول اهداف ملي مشترک پارس جنوبي است.

وي تصريح کرد: از 8 طرح در حال اجراي 19 فاز استاندارد شرکت تاسيسات دريايي ايران در 4 طرح حضور دارد که فاز 12 معادل 3 فاز استاندارد است که کمتر از 10 روز آينده بر روي عرشه بارگيري مي شود.

سوري اظهار داشت: امروز شاهد بارگيري عرشه 17A به وسيله شرکت مهندسي ساخت تاسيسات دريايي هستيم که بخش پايه سکوي فاز 20 و 21 هم به زودي نصب خواهد شد که اين سکو آماده نصب شدن است و با تامين دکل به افزايش توليد در ميادين مشترک دست پيدا خواهيم کرد.

مديرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبي اضافه کرد: حضور تاسيسات دريايي در 4 طرح از 5 طرح بزرگ نشانه توان اين شرکت است که امسال با به بهره برداري رسيدن بخش هاي دريايي فاز 12 و 17 و 18 در افزايش توليد گاز کشور و زنجيره ارزش افزوده نقش پررنگي را ايفا مي کند.

همچنين با بهره برداري از فاز 9 و 10 ، 56 ميليون مترمکعب به گاز کشور اضافه مي شود، فاز 12، 17 و 18سال آينده و بقيه فازها در مدار توليد قرار مي گيرند.

خوشبختانه امسال سال افزايش ثروت ملي و برداشت ملي از ميادين مشترک در تاسيسات دريايي هستيم.

سوري ادامه داد: پيشرفت ساخت پايه سکوي فاز 12 پارس جنوبي در بخش دريايي در مجموع 84 درصد است که اين در حالي است که پيشرفت بخش دريايي نسبت به خشکي(81 درصد از وضعيت مطلوب برخوردار است.

همچنين فاز 20 و 21 در 2 بخش دريايي 50 و 43 درصد از پيشرفت برخوردار است.

وي ادامه داد: در هر 15 روز شاهد يک موفقيت بزرگ در حمل و نصب عرشه ها هستيم همه اينها منجر به ارتقاي جايگاه صنعت نفت کشور و نيز افزايش ميادين پارس جنوبي و ارتقاي اقتصاد جايگاه ملي را نشان مي دهد.

سوري خاطرنشان کرد: امروز بارگيري اين عرشه و دريافت گاز در دي ماه سالجاري از پالايشگاه در بخش خشکي جلوتر است و در 3 طرح عليرغم پيچيدگي و وابستگي نسبت به خارج در بخش فراساحلي جلوتر هستيم و يکي از مزيت هاي مهم در کشور به شمار مي رود./عب
برچسب ها: شرکت ، نفت ، گاز ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار