وزير نفت گفت: امروز 25 سکو همزمان در کشور در حال ساخت است که 10 سکو توسط شرکت تاسيسات دريايي با حجم گسترده ساخته مي شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي در نشست خبري که امروز برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: سازه هاي دريايي کار پيچيده و فني که در گذشته نه چندان دور از خارج تهيه مي شد امروزه اين توانمندي در کشور وجود دارد که به طور صد در صد شرکت هاي داخلي طراحي و ساخت را انجام مي دهند که به خودکفايي کامل در اين زمينه رسيده ايم.

وي تصريح کرد: خوشبختانه به لحاظ ابزار مورد نياز، جرثقيل بزرگ و ابزار حمل و نقل و نصب تجهيزات در اين حوزه توسط مهندسان ايراني نصب مي شوند.

علاوه بر توان در ساخت کارهاي داخلي اين توانمندي را داريم در خارج از کشور فعاليت هايي را داشته باشيم.

قاسمي اظهار داشت: در بحث سازه هاي دريايي با توسعه جدي دنبال مي شود و امروزه 25 سکو همزمان در حال اجرا و ساخت است که از اين تعداد 10 سکو به وسيله شرکت مهندسي ساخت و تجهيزات دريايي با حجم گسترده انجام مي شود.

وي ادامه داد: براي حجم کاري برنامه ريزي کرده ايم و با اتمام کارهاي عظيم دستيابي به گاز و ميعانات ودرآمد بيشتر داشته باشيم و در انجام اين پروژه ها 4 هزار نفر به طور مستقيم و 10 هزار نفر به طور غيرمستقيم در يارد مشغول به کار هستند.

وي تاکيد کرد: امروز بايد قبول کنيم که شعار ما مي توانيم را به ما مي توانستيم تبديل کرده ايم و در صنعت نفت پالايشگاه و انتقال و ساخت سکوهاي دريايي با لطف خدا به موفقيت هاي دست پيدا کرده ايم.

همچنين در همه بخش ها به خصوص در پالايشگاه هاي عسلويه رکورد بي نظيري را به ثبت رسانديم به طوري که از 25 ماه از امضاي فازهاي پارس جنوبي مي گذرد که اين طرح ها با پيشرفت 65 درصدي مواجه هستند.

وزير نفت اضافه کرد: با اين شرايط تحريمي که ما با آن روبرو هستيم ساخت سکوها براساس قرارداد 35 ماهه سکوها آماده مي شوند و اميدواريم در سال آينده براي بارگيري نخستين سکوي فازهاي 35 ماهه شاهد باشيم.

وي ادامه داد: 3 مولفه بزرگ کيفيت، سرعت و اقتصادي در پيشرفت کارها داريم که در صنعت نفت به طور جدي دنبال مي شود اما در سرعت و زمان بايد تلاش کنيم تا به استانداردهاي جهاني نزديک شويم.

وي يادآور شد: با شاخصه کردن فازهاي 35 ماهه به اين زمان بندي مورد نظر برسيم و تاسيسات دريايي اين توانمندي را دارد که اين پروژه ها را به مرحله اتمام برساند و در 10 روز آينده بارگيري سکوها و جکت ها در اين منطقه داريم که در فاز 12 و 18 که از فازهاي باقيمانده اند انجام شود و تا پايان سال بخش عمده اي از فازهاي 12، 15 و 16 و 17 و 18 از اولويت هاي پارس جنوبي هستند که امسال فاز 15 و 16 و بخشي از فاز 12 راه اندازي و 17 و 18 در بخش دريايي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان کرد: پيمانکاراني که بتوانند پروژه ها را به موقع تحويل دهند 75 ميليارد تومان تشويقي به آنها اعطا مي شود و در صورت کم کاري 50 ميليارد تومان جريمه خواهند شد./عب
برچسب ها: سکو ، نفت ، پارس جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار