معاون سازمان عقيدتي سياسي ارتش با تأكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي امروز موقعيت و توان حمله نظامي به ايران را ندارد، گفت: با توجه به اختلافات حزبي در اركان سياسي اين رژيم و خروج حزب كادیما از دولت ائتلافي و رقابت ايجاد شده، نتانياهو براي افزايش اعتبار خود به تهديد كشور قدرتمندي مانند ايران روي آورده است.

سرهنگ اكرمي‌نيا در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با ابراز تأسف از ارسال گسترده سلاح و اعزام تروريست‌ به سوريه از سوي غرب اظهار داشت: هدف اصلي از تهديدات گسترده غرب به‌ويژه آمريكا، انگليس و فرانسه عليه سوريه و عبور دادن تروريست‌هاي القاعده از مرز يمن به سوريه کامل کردن تكه‌هاي پازل اسلام‌ستيزي و شكستن خط مقاومت است.

وي افزود: جهان استكبار به سردمداري آمريكا سعي كرد با ايجاد بحران در سوريه به عنوان خط مقدم مبارزه با رژيم غاصب صهيونيستي بيداري اسلامي را به انحراف كشيده يا حداقل افكار عمومي را از ماهيت اصلي اين موج عظيم منحرف كند.

معاون سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به تلاش غرب براي آسيب زدن به سوريه در ابعاد مختلف، تصريح كرد: در بعد تبلیغاتی، تمام رسانه‌هاي غربي و برخي از رسانه‌هاي منطقه، ائتلاف شومي را عليه سوريه تشكيل داده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به اعترافات اخير وزير خارجه انگليس در  كمك مالي اين كشور به گروه‌هاي مخالف دولت سوريه اشاره و تصريح کرد: مشهود شدن كمك‌هاي مالي كشورهايي چون عربستان، تركيه و قطر، بيانگر دخالت نظامی و تلاش همه جانبه استكبار جهاني براي ضربه زدن به سوريه است.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي از ايجاد بحران در سوريه بيشترين سود را مي‌برد، تأكيد كرد: ادامه وضعيت بحراني در سوريه و به نتيجه نرسيدن تلاش‌ها براي تنش‌زدايي، امکان تضعيف هر چه بيشتر نظام سوريه را فراهم كرده و در حقيقت ضعف اقتصادي، نظامي و سياسي سوريه نقطه مطلوبي براي رژيم صهيونيستي بشمار مي‌رود چرا كه سوريه را از مواضع مستحكم ضد صهيونيستي دور مي‌كند.

سرهنگ اكرمي‌نيا همچنين با يادآوري مخالفت‌هاي موضوع حمله رژيم صهيونيستي به ايران ميان ساكنين سرزمين‌هاي اشغالي، افزود: اين مخالفين همواره با مطرح شدن بحث حمله به ايران شروع به جمع آوري امضا، تجمع و تشكيل كمپين كرده و با اين كارها مخالفت خود را نشان مي‌دهند.

وي با اشاره به مواضع تند نتانياهو در خصوص حمله به ايران اظهار داشت: اين بحث از شهريورماه سال گذشته بارها از سوي مقامات رژيم صهيونيستي مطرح شده و آنها سعي كردند با برپايي مانورهاي نظامي و شبيه‌سازي رايانه‌اي حمله به ايران را طبيعي جلوه دهند اما ارزيابي‌ها نشان داده تهديدات آنها تنها در چارچوب عمليات رواني عليه جمهوري اسلامي ايران صورت مي‌گيرد.

معاون سازمان عقيدتي سياسي ارتش با تأكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي امروز موقعيت و توان حمله نظامي به ايران را ندارد، گفت: با توجه به اختلافات حزبي در اركان سياسي اين رژيم و خروج حزب كاديما از دولت ائتلافي و رقابت ايجاد شده، نتانياهو براي افزايش اعتبار خود به تهديد كشور قدرتمندي مانند ايران روي آورده و از سوي ديگر الگوگيري موج بيداري اسلامي از ايران با تنفر ملت اين كشورها از رژيم صهيونيستي باعث شده آنها با طرح چنين تهديداتي سعي كنند حداقل در بعد رسانه‌اي رسوايي خود را بپوشانند و با ايجاد جنجال تبليغاتي زمينه سانسور اخبار اعتراضات عليه رژيم صهيونيستي را در فضاي رسانه‌اي خود فراهم اورند.

معاون سازمان عقيدتي سياسي ارتش ادامه داد: مقامات رژيم صهيونيستي تهديد عليه ايران را فرصتي مي بينند تا در انتخابات پيش روي آمريكا كانديداهايي را كه به آرا و كمك مالي آنها وابسته‌اند ناچار به پذيرش خواست هاي نامشروع خود كنند.

وي با بيان اينكه هدف اصلي جو سازي‌هاي رژيم صهيونيستي مبني بر تهديد به حمله نظامي عليه ايران، همراهي آمريكا و اروپا براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران است، خاطرنشان شد: رژيم صهيونيستي هنوز از وضعيت تحريم و فشار وارد آمده به ايران راضي نيست و خواستار تشديد اين تحريم‌ها هستند، در اين راستا تمام توان خود را بكار گرفته تا با روش‌هاي مختلف توجه افكار عمومي دنيا را به بحث‌هاي انحرافي مانند مسئله هسته‌اي و حمله نظامي به ايران جلب كند.

معاون عقيدتي سياسي ارتش، نيروهاي مسلح را از پيشگامان جهاد خودكفايي در كشور دانست و افزود: پس از پايان جنگ تحميلي نيروهاي مسلح به بازسازي توان رزمي خود پرداخته و تلاش كردند با به‌روز رساني ادوات و تجهيزاتشان متناسب با تهديدات پيش‌رو و بكارگيري و ساخت تجهيزات نوين بومي خواست مقام معظم رهبري را محقق كرده و كشور را به سوي خودكفايي به پيش ببرند و بحمد الله امروز از پيشگامان نيروهاي مسلح جهان در اين زمينه هستند.

وي با تأكيد براين نكته امروزه در رتبه‌بندي قدرت نظامي كشورها مولفه‌هاي سخت‌افزاري تنها بخشي از برآورد قدرت است، تصريح كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بويژه ارتش، هم از لحاظ قدرت نرم‌افزاري و هم از نظر قدرت سخت‌افزاري پيشرفت چشم‌گيري داشته است.

سرهنگ اكرمي‌نيا ادامه داد: روحيه، انگيزه، ايمان و اعتقاد به آرمان‌هاي انقلاب ايران را در ميان نيروهاي مسلح جهان در حوزه نرم افزاري قدرتمندتر كرده و در حوزه سخت افزاري هم ساخت تجهيزات پيشرفته مورد نياز متناسب با تهديدات پيش‌رو بدست متخصصين داخلي كشور باعث شگفتی همگان شده است.

معاون سازمان عقيدتي سياسي ارتش خاطرنشان كرد: كشورها به دليل رعايت مسائل امنيتي و اطلاعاتي تمام توانايي نظامي خود را بروز نمي‌دهند حتي اگر قرار باشد نهاد و موسسه‌اي قدرت آنان را رتبه‌بندي كند و در واقع تنها درصورت لزوم اين توانمندي ها بروز پيدا مي‌كند اما آن قسمت از توان نظامي كه ايران در رزمايش‌ها و رونمايي‌هاي تسليحاتي خود انعكاس داده نيز باعث اذعان جهانيان به قدرت بالاي نظامي نيروهاي مسلح كشورمان شده است.

وي با اشاره به همكاري‌هاي صنعت و دانشگاه با نيروهاي مسلح اظهار داشت: يكي از دلايل عمده موفقيت‌هاي بزرگ نيروهاي مسلح همين پيوند و همكاري بوده و اين امر علاوه بر اينكه مي‌تواند الگوي موفقي را پيش‌روي تمامي نهادها و ارگان‌هاي كشور بگذارد، به بستر پيشرفت هاي چشم‌گير صنعتي و اقتصادي تبديل شده است.

سرهنگ اكرمي‌نيا با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز "اجلاس نم" در تهران تأكيد كرد: طی مدت برپایی اجلاس نم در تهران، جهان استكبار تمام تلاش خود را براي نا موفق كردن برپايي اين اجلاس به كار گرفت اما بحمدالله در هيچ زمينه‌اي موفق نبود و اجلاس با امنيت كامل برگزار شد.

سرهنگ اكرمي نيا در پايان ضمن تشكر از تمامي نهادهاي اجلاس نم در تهران، برپايي موفق اين اجلاس را گواهي بر اقتدار نظام ارزيابي كرد و خاطرنشان كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران هم در زمينه تشريفات و پذيرايي از ميهمانان اجلاس نقش به‌سزايي داشته و همكاري خوبي با ساير نهادها انجام داده و هم در تأمين امنيت مراسم تأثير مهمي داشته، پدافند هوايي كاملا در زمان برپايي اجلاس در آماده‌باش به سر مي‌برد، در همكاري با وزارت خارجه نيز ارتش نقش عمده‌اي در پذيرش هيئت‌هاي ميهمان خارجي به عهده گرفته بود البته تمامي اين همكاري‌ها در راستاي اهداف نظام بوده و پرداختن به فعاليت يك بخش، نهاد و ارگان در اين راستا صحيح به نظر نمي‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حمله ، ایران ، رژیم ، صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار