در جلسه ای که در تاریخ 20 شهریور 91 در جلسه مشترک نمایندگان مامایی سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری برگزار شد چالش های موجود در برنامه پزشک خانواده شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر ناهید خداکرمی عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران اعلام کرد: در جلسه مشترک نمایندگان مامایی سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری که در محل معاونت فنی نظام پرستاری برگزار شد از اهم مسایلی همچون نحوه چیدمان نیروی انسانی، نیازهای مهم و پایه سلامت جامعه ئ نحوه ی ارائه خدمات مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی خاطر نشان کرد: در این نشست اعضای شرکت کننده اذعان کردند که ماما و پرستار هر یک دارای شرح وظایف مشخص و منطبق با نیازهای جامعه دارند که در این برنامه باید شفاف سازی شود.
 
خداکرمی متذکر شد: همچنین وجود ارتباط مالی بین پزشک و ماما یا پرستار را امری غیر ممکن دانسته و اعلام کردند که این امر می تواند سلامت جامعه و اهداف عالیه برنامه پزشک خانواده را دچار اختلال کند.
 
وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد که کلیه مسایل به صورت پیشنهاد های کاربردی در اختیار ستاد اجرایی پزشک خانواده کشور قرار بگیرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار