یک برنامه پیاده روی از پیاده روی آرام شروع مي شود و به طور تدریجی سرعت و مسافت آن افزایش می یابد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، كارشناس سالمندان مركز بهداشت استان هرمزگان با اشاره به اينكه سالمندی و کهنسالی بدین مفهوم نیست که فرد باید مدت طولانی روی صندلی نشسته یا تکیه داده و حالتی بی تحرک داشته باشد، گفت: بسیاری از سالمندان را صبح زود در پارکها و فضاهای ورزشی می بینیم ولی هنوز هم در برخی موارد، برنامه ریزان و مسئولان ورزش سالمندان، نخستین مشکل که پیش رو دارند، مقابله با این باور غلط است که سالمندی با ضعف و سستی در ابعاد جسمانی و ذهنی همراه است.
 
عفت عباسي افزود: متاسفانه اغلب بر این باورند که ضعف قلب و تنفس، ضعف عضلانی، کاهش کارکرد دستگاه های مختلف بدن، افسردگی و وابستگی به دیگران با افزایش سن اجتناب ناپذیر است و بنابراین به ورزش نمی پردازند.
 
وی خاطر نشان كرد: نخستین وظیفه افرادی که برنامه های ورزش سالمندی را هدایت می کنند مقابله با این باور غلط و ایجاد انگیزه در سالمندان است.
 
كارشناس سالمندان مركز بهداشت استان هرمزگان با توصيه ورزش سالمندان عنوان كرد: یک برنامه پیاده روی از پیاده روی آرام شروع مي شود و به طور تدریجی سرعت و مسافت آن افزایش می یابد، پس از مدتی می توان تواناییهای تنفسی را به حد یک جوان نزدیک شود.
 
وي به سالمندان توصيه كرد: ابتدا برای مدت 10 الی 15 دقیقه پیاده روی کنیدو به تدریج آنرا افزایش دهید تا به یک ساعت در روز برسد ، بهتر است پیاده روی را در دو نوبت صبح و عصر و هر بار 30 دقیقه انجام دهید.
 
اين كارشناس بيان كرد: اگر توانایی انجام 30 دقیقه پیاده روی را ندارید می توانید به جای آن 3 پیاده روی 10 دقیقه ای داشته باشید، برای پیاده روی مسیری هموار و با هوای تمیز انتخاب کنید و یک بطری آب همراه داشته باشید./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار