رئیس سازمان حج و زیارت کشور از حذف سهمیه حج برای دستگاه ها و ارگان ها خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد موسوی، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت کشور  در همایش کارگزاران زیارتی استان گلستان در تالارفخرالدین اسعدگرگانی  با بیان اینکه در اجرای کارهای عظیم در عین قداست و اجرا و ثواب باید با برنامه پیش رفت، گفت: به همان اندازه که در مسائل مدیریتی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی پیشرفت داریم توقعات مردم هم رشد یافته است.
 وی افزود: از این پس مقابل کسانی که به دنبال ویژه خواهی هستند باید ایستاد و سهمیه حجی برای فرد یا گروه خاصی وجود ندارد. حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اولویت اعزام به حج و عمره با مردمی که در صف هستند، است و بحث سهمیه باید هدفمند و جوسازی ها و فشارها هدفمند می شود.
 وی با بیان اینکه کسانی که افتخاری برای کشور کسب کرده اند می توانند از چنین سهمیه هایی برخوردار شوند، ادامه داد: با کمک مردم این مسائل حل و نتیجه خواهد داد.
 حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه زائران ایرانی سفرای جمهوری اسلامی ایران و سفرای شهدا هستند، گفت: اجلاس عدم تعهد دز کشور برگ زرینی را برای کشور ما رقم زد و دید همگان را نسبت به ایران عوض کرد.
 وی با اشاره به برنامه های حج امسال، گفت: برای تسهیل در مدینه و مکه سه ستاد فرعی در مدینه و سه ستاد فرعی در مکه پیش بینی شده است که همانند ستاد مرکزی فعالیت کنند.
 وی از راه اندازی سیستم پیامک برای نخستین بار در مکه و مدینه خبر داد و افزود: از طریق این سیستم پیام های مهم و ضروری ستاد به مدیران کاروان اطلاع داده می شود. حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه عربستان صعودی موظف است خدمات پزشکی در اختیار زائران قرار دهد، گفت:  به منظور ارائه خدماتی پزشکی دو بیمارستان با بکارگیری 300 پزشک در مکه و مدینه راه اندازی شده است.
وی افزود: زائران حج امسال نیز از طریق 17 ایستگاه پروازی به عربستان اعزام می شوند که نخستین ایستگاه تهران است و گرگان نیز جزو این 17 ایستگاه قرار دارد./ب
برچسب ها: حج ، سهمیه ، ارگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.