فرماندار شهر قدس گفت: بيشتر مسئولان شهري در امر مديريت بحران ضعف‌هاي عديده‌اي دارند؛ مسئله بيمه کارگران ساختماني از زمان اجراي آن به جاي تاثير مثبت در امر ساخت و ساز، اثر منفي و بازدارنده‌اي در اين بخش گذاشته است.

علي جهانبخشي در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به همسو بودن دو مديريت شهري و بحران با يکديگر اظهار داشت: مديريت عادي امور شهرها و مديريت بحران در زمان غيرعادي بايد هم سو و در يک جهت حرکت کنند.

وي در ادامه افزود: بيشتر مسئولان شهري در امر مديريت بحران ضعف‌هاي عديده‌اي را دارند و مي‌توان گفت بسياري از شهرداران استان تهران در بحث مديريت بحران و پدافند غير‌عامل مرتكب خيانت مي‌‌شوند.

فرماندار قدس يادآور شد: مديريت بحران امري مهم و ضروري در جهان محسوب مي‌شود اما در کشور ما تنها در زمان ايجاد زلزله و اتفاقات همانند اين اهميت و تاثير مديريت بحران و پدافند غير‌عامل براي مسئولان ما روشن مي‌شود.

جهانبخشي با اشاره به اينکه در ساخت و سازها همانند 200 سال گذشته عمل مي‌کنيم، اظهار داشت: ساختمان‌سازي مطابق با استانداردهاي جهاني هنوز در كشور ما جاي خود را پيدا نكرده در حالي كه در اين بخش همانند 200 سال قبل عمل مي‌كنيم و هيچ يك از اصول مهندسي شهرسازي و ساختماني رعايت نمي‌شود.

وي ادامه داد: عاملان مشکلات در ساخت و سازها شهرداري‌ها هستند لذا هنگامي که به کميسيون ماده 100 شهرداري‌ها مي‌نگريم شاهد موارد زيادي تخلف در امور ساخت و سازهاي غير مجاز هستيم که به جاي راي دادن به تخريب آن ساختمان غيرمجاز به جريمه کردن آن راي مي‌دهند تا اين عمل وسيله‌اي براي پر کردن جيب شهرداري باشد.

اين مقام مسئول هزينه بالاي بيمه کارگران ساختماني را عامل ديگري براي گسترش ساخت و سازهاي غير‌مجاز در شهرها دانست و افزود: از عوامل ديگر ساخت و سازهاي غير مجاز و مجوز نگرفتن از سوي سازنده‌ها براي ساخت، هزينه بالاي بيمه کارگران ساختماني است.

جهانبخشي خاطر‌نشان کرد: مسئله بيمه کارگران ساختماني از زمان اجراي آن به جاي تاثير مثبت در امر ساخت و ساز اثر منفي و بازدارنده‌اي در اين بخش گذاشته كه با پيگيري صورت گرفته از سوي نماينده اين حوزه اميدواريم اين مشكل به زودي برطرف شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار