همزمان با تشدید تظاهرات فلسطینی های ساکن کرانه باختری در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد عصبانیت مردم را درک می کند اما حتی بودجه ای برای پرداخت حقوق کارمندان دولت ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، عباس گفت:« ما این ماه نمی توانیم حقوق کارمندان را پرداخت کنیم چرا که پول کافی نداریم و برخی از کشورها هیچ پولی برای ما پرداخت نکرده اند و عده ای از افراد تصمیم گرفته اند پولی به ما ندهند.»

مردم ساکن کرانه باختری رود اردن در اعتراض به افزایش پنج درصدی قیمت سوخت و افزایش مستمر بهای مواد غذایی در طول امسال با برپایی تظاهرات در الخلیل، نابلس و بیت لحم خشم خود را نسبت به عملکرد سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز کرده و وی را به دنبال کردن سیاست های زیانباری متهم کرد که به مردم صدمه زده است.

معترضان برکناری فیاض را خواستار شدند اما تشکیلات خودگردان فلسطین تاخیر در پرداخت کمک های مالی تشکیلات خودگردان و سیاست های محدود کننده اقتصادی اسرائیل را عامل مشکلات به وجود آمده معرفی کرد.

یک جوان فلسطینی گفت:« هیچ کس با توجه به بحران به وجود آمده خوشحال نیست. من بعد از یک ماه کار حقوقی دریافت نکرده ام. این خیلی سخت است ما پول نداریم و نمی توانیم چیزی بخریم.»

یک مادر فلسطینی نیز در توصیف شرایط اجتماعی حاکم در کرانه باختری رود اردن گفت:« خیلی خیلی سخت است این بحران زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است. اوضاع خیلی دشواری حاکم است نه کاری وجود دارد نه درآمدی و هر روز هم قیمت ها بالا می رود. مردم دولت را برای این اوضاع مقصر می دانند.»

یک زن جوان فلسطینی نیز درباره شرایط حاکم در کرانه باختری رود اردن گفت:« بدیهی است که اشغالگری اسرائیل عامل به وجود آمدن این بحران است. ما حقوق نگرفته ایم و هیچ راهی هم برای دریافت مطالبات مان نداریم.»
برچسب ها: حقوق ، عباس ، فلسطین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار