رييس‌جمهور اظهار داشت: رسانه هايي كه در ماجراي 11 سپتامبر به آن شكل گسترده به تحريك عواطف و احساسات عمومي پرداختند چرا امروز درباره بيش از يك ميليون نفري كه تاكنون به بهانه آن حادثه كشته شده اند، سكوت محض اختيار كرده اند؟

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در گفتگويي تلويزيوني با چهار خبرنگار و فعال رسانه‌اي فرانسوي در پاسخ به اين سوال كه چگونه مي‌شود از ظرفيت‌هاي جنبش عدم تعهد براي غلبه بر كارشكني‌هاي صهيونيسم بين‌الملل و نظام سلطه و ايجاد تحولات ساختاري در جهان به نفع عدالت و آزادي بهره گرفت، گفت: نظم فعلي حاكم بر جهان بايد به صورت زيربنايي تغيير كند.

***‌نياز به انقلاب تغيير نظام جهان به معناي خونريزي نيست

رئيس‌جمهور با بيان اينكه تغيير نظم حاكم بر جهان احتياج به يك انقلاب دارد، افزود: معناي اين حرف انقلاب به معناي درگيري و خونريزي نيست، بلكه تحولي اساسي در نوع نگاه به انسان، جامعه انساني، سياست و عرصه بين‌الملل است كه بايد به طور مبنايي صورت گيرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در حال حاضر روابط بين انسان‌ها و جوامع انساني با يكديگر رقابت‌گونه و برپايه كسب قدرت، نهادينه شده است، اظهار داشت: روابط بين انسان‌ها و جوامع انساني با يكديگر در عرصه‌هاي اقتصادي، ‌فرهنگي و سياسي بايد از نو و بر پايه گسترش دوستي‌ها پايه‌ريزي شود.

رئيس‌جمهور جنبش عدم تعهد را در اين راستا يك فرصت و ظرفيت مناسب توصيف و تصريح كرد: شكل‌گيري جنبش عدم تعهد خود بخشي از تحقق اين هدف است، اما نمي‌شود تنها با اتكا به اين جنبش همه روابط انسان‌ها و جوامع انساني با يكديگر را اصلاح كرد، بلكه بايد همه مردم، صاحب‌نظران و سياسيون به اين نتيجه برسند كه وضع موجود به زيان آنها است و ما نيازمند دنياي بهتري هستيم.

*** قطع رابطه با دلار و شكستن هژموني غرب گامهاي اساسي اداره مطلوب جهان

وي با تأكيد بر اينكه مي‌شود دنياي بهتري برپا كرد، ادامه داد: اقداماتي مثل قطع رابطه با دلار و شكستن هژموني نظام سلطه، گام‌هايي اساسي هستند كه ايران در عرصه عمل به آنها پيشگام بوده، اما بايد بپذيريم كه راهي طولاني در پيش است.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: اينكه گفته شد راهي طولاني در پيش است، به معناي آن نيست كه زمان زيادي براي طي اين راه نياز است، بلكه توصيفي است براي تغييرات گسترده‌اي كه بايد اتفاق بيفتند و معتقدم اين تغييرات به سرعت واقع خواهند شد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري درباره ارزيابي وي از بحران اقتصادي غرب كه همه كشورهاي جهان را تحت تاثير قرار داده است،‌ گفت:‌ اين مسأله بسيار مهمي است كه در دو بخش بايد به آن پاسخ داد؛ در وهله اول بانك‌هاي اروپايي بايد كساني را كه عوامل اصلي بحران اقتصادي فعلي هستند، به عنوان بدهكار معرفي و تعقيب نمايند، چرا كه در حال حاضر وضعيت اين گونه است كه كساني كه عملكرد آنان منشأ وقوع بحران اقتصادي شده، در حاشيه قرار گرفته اند و هزينه تلاش‌ها براي مهار بحران به جيب توده‌هاي مردم تحميل مي‌شود.

وي اظهار داشت: سياستمداران اروپايي بايد عوامل اصلي بروز بحران اقتصادي را كه شركت‌هاي بزرگ اقتصادي هستند، معرفي و هزينه‌هاي تلاش براي مهار بحران را از طريق واگذاري ثروت‌ها و سهام اين شركت‌ها تأمين نمايند، اگر نه ادامه روند فعلي و تحميل اين هزينه‌ها به مردم عادي منجر به بحران‌هاي اجتماعي خواهد شد.

رئيس‌جمهور در بخش دوم پاسخ‌ خود به اين سوال تصريح كرد: اجراي سيستم بانكداري فعلي در كشورهاي غربي در صورت تداوم يقيناً اقتصاد اين كشورها و اقتصادهاي وابسته را متلاشي خواهد كرد، چرا كه اين بانكها صرفاً به خلق دارايي‌هاي كاغذي كاذب مشغول هستند.

احمدي‌نژاد افزود: عملكرد اين بانك‌ها باعث ايجاد قدرت خريد كاذب نزد عده‌اي خاص مي‌شود، كه توليدي مابه‌ازاي اين دارايي‌هاي كاذب ندارند و اين به معناي آن است كه اين روند خلائي در اقتصاد ايجاد مي‌كند كه دائم در حال بزرگ‌شدن است.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: اقتصاد در تعريف ساده خود تبادل كالا يا حاصل انديشه دو نفر با يكديگر يا عده‌اي با هم است و وقتي عده‌اي بدون عرضه انديشه، خدمت يا كالايي، داراي قدرت خريد بالا مي‌شوند، در حالي كه كالا و انديشه‌ موجود در بازار ثابت است، اين باعث ايجاد خلاء در بازار و ثروتمند شدن عده‌اي در مقابل فقير شدن عده‌اي ديگر مي‌شود.

احمدي‌نژاد گفت: اقتصاد‌هاي بزرگ تا حدي اين خلاء را تحمل مي‌كنند اما وقتي اين روند از حد گذشت، از هم گسيختگي ايجاد شده و تبعات آن نفع بزرگ‌تر خواهد بود؛ قدرت خلق دارايي‌هاي كاذب و كاغذي بايد مهار شود.

وي به معاهده «برتون وودز» اشاره كرد و ادامه داد: براساس اين عهدنامه قرار بود دولت آمريكا در برابر انتشار هر 35 دلار، يك اونس طلا ذخيره كند تا از خلق دارايي‌هاي كاغذي كاذب جلوگيري شود اما در فاصله سال‌هاي 1970 تا 1973 به طور يكطرفه اين معاهده را لغو كردند.

احمدي‌نژاد اظهار داشت:‌ پس از اين اقدام دولت آمريكا سفته‌بازي و مبادله پول، رواج گسترده‌اي پيدا كرد و حجم دارايي‌هاي كاغذي نزد عده‌اي افزايش قابل ملاحظه‌اي يافت.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: وقتي حجم دارايي‌هاي كاذب بالا برود، نشان‌دهنده آن است كه چنين اقتصادي از بنيان خراب است و اگر كسي بدون كار و تلاش سود زيادي نصيب خود كند، به معناي آن است كه آن اقتصاد بيمار بوده و تداوم اين بيماري يقيناً باعث مرگ خواهد شد.

*** اقتصاد امروز دنيا بيمار است/ عامل اين بيماري سيستم بانكي جهاني است

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: امروز اقتصاد دنيا بيمار اجرا و عامل اين بيماري نيز سيستم بانكي موجود در عرصه جهان است كه عامل و بهانه خلق ثروت كاذب مي باشد و بايد اين رويه از اساس تغيير كرده، خلق دارايي‌هاي كاذب ممنوع شده و پول ارزش واقعي خود را باز يابد، آن وقت است كه به نقطه تعادل خواهيم رسيد و هركس به اندازه تلاش و توليد خود، سود خواهد برد.

*** اصلاح نظام بانكي تا پايان سال اجرايي مي‌شود

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ايران هم از اين مشكلات بي‌نصيب نيست، گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين راستا طرح اصلاح نظام بانكي را در دست بررسي دارد و اميدوارم تا قبل از پايان امسال اجراي آن آغاز شود.

احمدي‌نژاد افزود: البته اين كار سختي است چرا كه عده‌اي از درآوردن پول مفت و بي‌زحمت خوششان مي‌آيد و در برابر هر اقدامي براي اصلاح اين رويه مقاومت خواهند كرد.

رئيس‌جمهور به تاريخچه تأسيس اولين بانك در غرب اشاره كرد و اظهار داشت‌: 500 سال قبل، در هنگامه جدال بين كليسا و صراف‌ها و در حالي كه كليسا اعمال صرافان را به مثابه رباخواري قلمداد كرده و به كسب آنان رسميت نمي‌داد، خاندان روچيلدها با استفاده از غفلت مسئولان وقت كليسا، مجوزي براي تأسيس بانك دريافت كردند كه به اين مناسبت جشني بزرگ برپا كرده و اظهار داشتند كه ما با فريب كليسا يك پيروزي بزرگ كسب كرده و مجوزي تاريخي دريافت كرديم و از آن زمان خلق دارايي‌هاي كاذب رسميت يافت.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: روند فعلي بانكداري بايد اصلاح شود و اگر چه اين كار زحمات زيادي خواهد داشت، اما شدني و ضروري است چرا كه امروز بانك‌ها در تمام عرصه هاي زندگي مردم حضور دارند و لازم است با يك انقلاب نظري و اقتصادي بنيان نظام بانكداري در دنيا اصلاح شود.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره آثار وضع تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران به ويژه ميزان تامين اين تحريم ها در تشديد بحران اقتصادي در غرب تصريح كرد: اين سوال خوبي است اما بايد آن را از كساني بپرسيد كه اين رفتارها را مرتكب مي‌شوند.

*** برخي هنوز فكر مي‌كنند صاحب دنيا هستند

احمدي‌نژاد ادامه داد: متأسفانه انديشه‌هاي استعماري همچنان در ذهن برخي سياستمداران اروپايي وجود دارد و آنان خيال مي‌كنند، صاحبان دنيا هستند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه تجارت مسيري دوسويه است، خاطر نشان كرد: اساساً ادبيات تحريم، بي‌ادبانه و توهين‌آميز است؛ چرا كه در دنيا همه به يكديگر نياز دارند و اينكه كشوري از فروش كالا و خدمات به كشور ديگر امتناع ورزد تا به اين واسطه فشاري سياسي بر آن كشور وارد شود تا از حقوق خود دست بردارد، به هيچ وجه منطقي و عاقلانه نيست.

احمدي‌نژاد گفت: كشورهاي غربي تصور مي‌كردند با اعمال تحريم ملت ايران درهم خواهد شكست كه اين تصور از اساس غلط بوده و هست، چرا كه ايران از آن دست ملت‌هايي نيست كه در نتيجه تقسيم‌بندي‌هاي استعماري بوجود آمده باشد و سابقه چندين هزار ساله فرهنگي و تمدني ملت ايران مشحون از حوادث گوناگون، تجاوزات و جنگ‌هاي متعدد است كه ملت ايران از همه آنها با سرافرازي عبور كرده و اين دشمنان ملت ايران بودند كه در تاريخ فراموش شده‌اند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه تحريم‌كنندگان، ملت ايران را نمي‌شناسند، اضافه كرد: آنان در ذهنيت‌هاي غلط خود اسيرند و آرزو دارند مانند ديكتاتورهاي 2 هزار سال پيش بتوانند بر جهان فرمانروايي كنند، اما نمي‌دانند كه نمي‌توانند با ملت ايران چنين رفتاري داشته باشند.

*** تحريم ايران به زيان فرانسه بوده است

احمدي‌نژاد اظهار داشت: ايران با فرانسه روابط اقتصادي خوبي داشت و با وجود آنكه اين كشور از تجاوز صدام به ايران و پيش از آن از رژيم پهلوي در ايران حمايت ‌كرده بود، هيچگاه اقدامي يكطرفه عليه فرانسه مرتكب نشد، اما تحريم ايران از سوي اين كشور باعث وارد آمدن آسيب‌هاي بزرگ به اقتصاد خودشان شد.

وي با بيان اينكه ملت ايران از رفتارهاي يكجانبه كشورهاي غربي متعجب است و از خود مي‌پرسد آيا اين كشورها متوجه نيستند كه ارتكاب چنين اقداماتي در مقابل ايران، آنان را متحمل چه زيان‌هايي مي‌كند، تصريح كرد: ايران سالانه بيش از 40 ميليارد دلار با اروپا تجارت داشت كه امروز اين روند به حدود نصف رسيده است و نتيجه آن بيكاري گسترده در اروپاست.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه البته اين سخن به معناي آن نيست كه همه بيكاري و مشكلات اقتصادي اروپا ناشي از تحريم ايران است، خاطر نشان كرد: البته جمهوري اسلامي ايران نيز از ناحيه اين تحريم‌ها متحمل سختي‌هايي مي‌شود اما تجربه اين ملت گواه آن است كه ايرانيان مدل جايگزين شرايط سخت و راه عبور از دشواري‌ها را به راحتي طراحي و عملياتي مي‌كنند؛ ملتي كه به همت جوانان و با اتكاء به دانش بومي ماهواره به فضا مي‌فرستد يقيناً از ساخت قطعات خودرو عاجز نخواهند ماند.

رئيس‌جمهور گفت: دولت آمريكا به دلايلي كه خود بهتر از هر كسي به آن واقف است، از روز اول پيروزي انقلاب اسلامي در مقابل نظام برآمده از آن ايستاد و در همان روزهاي آغازين تشكيل جمهوري اسلامي رابطه خود را به طور يكجانبه با ايران قطع كرد و از 32 سال پيش به اين سو رابطه اقتصادي ايران و آمريكا تقريباً نزديك به صفر بوده است.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: وقتي دولت آمريكا كه هيچ رابطه اقتصادي با ايران ندارد، بحث تحريم را پيش مي‌كشد، اين به معناي تحريم ساير كشورهايي است كه با ايران رابطه اقتصادي دارند و اين مصداقي از همان اخلاق و نگاه به جوامع انساني است كه ايران تأكيد دارد بايد از اساس اصلاح شود.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه حضور برخي كشورها نظير فرانسه در اين معادله تعجب‌برانگيز است، اظهار داشت: در سوابق تاريخي روابط ايران و فرانسه نكته منفي وجود ندارد و براي ايرانيان جاي سوال است كه چرا دولتمردان فرانسه از سياستي تبعيت مي‌كنند كه ديگران آن را تنظيم كرده و هيچ سودي براي آنان ندارد.

*** ايران اجازه نمي‌دهد ديگران خواسته‌هايشان را ه آن تحميل كنند

احمدي‌نژاد تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از تحريم استقبال نمي‌كند، اما هيچگاه نيز اجازه نخواهد داد، سياست‌ها و خواسته‌هاي ديگران به او تحميل ‌شود.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه همه بايد به سويي برويم كه جهان از دست حزب صهيونيزم جهاني كوچك اما سيطره يافته بر مراكز قدرت و ثروت نجات يابد، خاطر نشان كرد: امروز تعاملات در عرصه بين‌المللي كاملاً روشن گشته و آشكار شده است كه رهبران اين حزب كوچك تصميمات و خواسته‌هاي خود را به رهبران اروپايي تحميل مي‌كند، چنانكه جنگ‌هاي اول جهاني را به اروپا تحميل كردند و چنانكه امروز اين كشورها را وادار به پذيرش تصميمات غلط خود مي‌كنند، اما مطمئن هستم به زودي جهان از دست صهيونيست‌ها نجات خواهد يافت.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه با توجه به بازتاب‌هاي گسترده پيشنهاد سال گذشته وي در مجمع عمومي سازمان ملل براي تشكيل گروه حقيقت‌ياب مستقل به منظور تحقيق درباره حوادث 11 سپتامبر، آيا امسال قصد ندارد پيشنهاد جديدي بويژه در اعتراض به تبليغات برخي رسانه‌ها براي دامن زدن به جنگ درسوريه ارائه كند كه با تصويرسازي در استوديوهاي اين رسانه‌ها انجام مي‌شود و خلاف مقررات بين‌المللي است، گفت: رسانه يكي از مهمترين پديده‌ها و مسائل امروز زندگي بشر است، انسان بدون رسانه نمي‌تواند زندگي كند و نيازمند ارتباطات است؛ انسانيت انسان در عرصه ارتباطات است كه متبلور مي‌شود و كسي كه با ديگران ارتباط نداشته باشد، نمي‌تواند ويژگي‌هاي انساني خود را به منصه ظهور برساند.

وي با بيان اينكه ويژگي‌هاي انسان در عرصه ارتباطات شكوفا مي‌شود و ارتباطات نيازمند ابزار است، اظهار داشت: رسانه ابزار ايجاد و گسترش ارتباطات است.

رئيس‌جمهور اصل ماهيت رسانه را همچون ثروت و قدرت پديده‌اي مبارك دانست كه اگر در خدمت صلح، پيشرفت و رفاه بشر باشد، بسيار مفيد است و تصريح كرد: اگر رسانه نيز مثل ثروت و قدرت در اختيار افراد ناصالح قرار گيرد كه از آن براي كسب قدرت استفاده كنند، همين وضعيتي ايجاد مي‌شود كه امروز در دنيا حاكم است.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: وقتي رسانه‌ها در استوديوهاي خود صحنه‌هاي جنگي دروغين خلق مي‌كنند، تا عده‌اي را عليه عده ديگر تحريك كنند، در حالي كه مردم از حقيقت و واقعيت ماوقع بي‌اطلاع هستند، اين خيانتي بزرگ و سوء استفاده از رسانه است.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: براي ايجاد انحراف در درك و استنباط مردم از اخبار لازم نيست همه خبرها دروغ باشد، بلكه اگر فقط يك كلمه از آن غيرحقيقي باشد و از مسير واقعيت اندكي انحراف داشته باشد، بعد از گذشت مدت كوتاهي اين انحراف بشدت افزايش مي‌يابد.

*** نگاه مادي صهيونيست‌ها، قداست رسانه را ازبين برده است

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: نگاه مادي صهيونيست‌ها قداست رسانه را از بين برده و امروز رسانه‌ها ديگر تنظيم‌كننده روابط انسان‌ها با يكديگر نيستند، بلكه به ابزاري براي سلطه و كسب قدرت تبديل شده اند و بايد همه تلاش كنيم تا رسانه را از چنگال قدرت طلبان نجات دهيم .

*** چرا رسانه‌هاي پردازنده به 11 سپتامبر در قبال مرگ 1 ميليلون نفر در عراق و افغانستان سكوت كرده اند؟

رئيس‌جمهور با بيان اينكه بخش مهمي از اتفاقاتي كه پيرامون واقعه 11 سپتامبر رخ داده و انعكاس يافت، صرفاً يك عمليات رسانه اي بود، گفت: اگر جنبه رسانه اي اين اتفاق واقع نمي شد امروز نيروهاي آمريكايي در افغانستان ، عراق و خليج فارس حضور نداشتند.

احمدي‌نژاد افزود : وقتي اعلام شد 3 هزار نفر در نتيجه حملات 11 سپتامبر كشته شده اند همه ناراحت شده و با خانواده‌هاي كشته شدگان ابراز همدردي كردند اما وقتي انسان به عملياتي رسانه اي كه با محوريت اين حملات طراحي و اجرا شد نگاه مي كند، رابطه اين اتفاق با اشغالگري هاي پس از آن را در مي يابد؛ آيا مي توان به بهانه كشته شدن 3 هزار نفر به دو كشور حمله كرد و در نتيجه آن بيش از 1 ميليون نفر را كشته و ميليونها نفر ديگر را آواره كرد؟

رئيس‌جمهور اظهار داشت: رسانه هايي كه در ماجراي 11 سپتامبر به آن شكل گسترده به تحريك عواطف و احساسات عمومي پرداختند چرا امروز درباره بيش از يك ميليون نفري كه تاكنون به بهانه آن حادثه كشته شده اند، سكوت محض اختيار كرده اند؟

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل اين مسائل را مطرح خواهم نمود، تصريح كرد: البته بنده به دنبال يك اصلاحات اساسي تر هستم و معتقدم اگر نظام مديريت فعلي حاكم بر دنيا اصلاح نشود زير شاخه هاي آن از جمله رسانه ، بانك و امثال آن اصلاح نخواهند شد.

رئيس‌جمهور ادامه داد: فرض كنيم از اين روند به شوراي امنيت شكايت كنيم، چه كسي بايد به اين شكايت رسيدگي كند؟ آيا غير از آن است كه بايد از قاضي به خود قاضي شكايت برد؟ و آيا مي توان زماني كه قاضي خود مجرم است از او انتظار صدور حكمي عادلانه را داشت؟

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: البته اين به معناي آن نيست كه نبايد از راهكارهاي موجود براي اصلاح اوضاع استفاده كرد، اما بايد بدانيم كه زماني وضع به صورت ساختاري اصلاح خواهد شد كه نظام مديريتي حاكم بر دنيا تغيير كند.

*** تشكيل كميته حقيقت‌ياب 11 سپتامبر فرصتي تاريخي براي اوباما بود

رئيس‌جمهور پيشنهاد سال گذشته خود براي تشكيل كميته حقيقت ياب مستقل از حادثه 11 سپتامبر را فرصتي تاريخي براي رئيس جمهور آمريكا توصيف كرد و گفت: اين فرصتي بي نظير براي آقاي اوباما بود تا نشان دهد كه مستقل بوده و جزيي از سناريويي كه در آمريكا از سالها قبل در حال اجرا مي باشد، نيست. قبول دارم كه اوباما خيلي تحت فشار است ولي اين پيشنهاد فرصتي براي او و كاملا به نفع او بود تا با تشكيل يك كميته حقيقت ياب عوامل ارتكاب حملات 11 سپتامبر را به صورت مستند شناسايي و معرفي كند.

احمدي‌نژاد افزود: امروز دولت آمريكا اصرار دارد ادعاهاي او درباره حملات 11 سپتامبر بدون آنكه در هيچ مرجع مستقلي مورد ارزيابي و حقيقت سنجي قرار گيرد از سوي همگان پذيرفته شود اما اين رويه درباره حادثه اي كه مبدا تحولات و تاريخ جديد بوده است، قابل قبول نخواهد بود.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: دولتمردان آمريكا نبايد تصور كنند كه حوادثي كه رخ داده مي گذرد و در ياد كسي باقي نمي ماند، چرا كه زندگي و تاريخ جريان داشته و همه امور آن ثبت مي شود و به زودي پرونده هاي اين اتفاقات در مقابل ملت ها بازگشايي و مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري درباره نقش وقايع تاريخي در شكل دهي به آينده تصريح كرد: اگر تاريخ را خوب درك و دريافت كنيم قضاوت هايمان اصلاح خواهد شد.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد : زندگي جامعه بشري يك روند جاري است و با نگاه به گذشته مي توان آينده را ترسيم كرد . البته اين به معناي آن نيست كه اسير گذشته شد، بلكه بايد از تجربيات براي ساختن آينده استفاده كرد .

احمدي‌نژاد يكي از اقدامات سردمداران نظام سلطه را تحريف تاريخ عنوان كرد و گفت : چرا سردمداران سلطه تا اين حد بر روي موضوع هولوكاست حساسيت و تاكيد دارند؟ در حالي كه معمولا سياستمداران خيلي به گذشته و تاريخ توجهي نمي كنند .

*** هولوكاست بهانه تاسيس رژيم صهيونيستي و فلسفه وجودي آن است

رئيس‌جمهور اضافه كرد : دليل اين حساسيت آن است كه هولوكاست بهانه اي براي تاسيس رژيم صهيونيستي و يك عامل فعال در محيط سياسي است . نقطه اتكاء رژيم صهيونيستي، هولوكاست است كه اگر آن را از اين رژيم بگيريم فلسفه وجودي اش از بين رفته و همه معادلات سياسي ترتيب داده شده بر اساس آن در عرصه بين المللي بهم خواهد خورد .

احمدي‌نژاد اظهار داشت : يكي از كارهايي كه مستكبرين و فرعون ها انجام مي دهند اختلاف انداختن بين مردم و پيروان مذاهب مختلف از جمله مسلمانان ،‌مسيحيان و يهوديان است و اگر بتوانند حتي بين اعضاي يك خانواده نيز اختلاف افكني مي كنند ؛ چرا كه اختلاف فرصتي براي حكومت كردن آنان است .

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه پيروان مذاهب مختلف هيچ اختلاف و مشكلي با يكديگر ندارند، تصريح كرد: در حالي كه حضرت مسيح ، حضرت موسي و پيامبر خاتم (ص) يكي بودند امروز با توطئه هاي مستكبرين حتي بين پيروان هر مذهب اختلاف وجود دارد .

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه بايد ديد چه كسي اين دعواها را ايجاد مي كند ،خاطر نشان كرد: اگر بخواهيم به اين پرسش پاسخ دهيم بايد ببينيم چه كسي از ايجاد و تداوم اين اختلافات سود مي برد و وقتي او را يافتيم و از معادله تحولات بين المللي كنار گذاشتيم، همه مشكلات برطرف خواهد شد و مطمئن هستم اين اتفاق به زودي خواهد افتاد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه چه راهكاري براي رفع اختلافات و حل مشكلات پيشنهاد مي كنيد؟ گفت: به زودي تعصبات مذهبي كنار گذاشته خواهد شد و حقيقت مذهب، يعني پاكي ، توحيد ، عدالت و عشق بروز مي كند و همين كه امروز نگاه انسان ها در حال جهاني شدن است و از مرزهاي قبيله و طايفه خود عبور كرده اند نشانه آن است كه اختلافات بين انسانها و جوامع انساني در حال محو شدن است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ما همه پيامبران الهي را دوست داشته و از آنان اطاعت مي كنيم ، افزود : اگر امروز حضرت مسيح اينجا حضور يابند ما باشند از ايشان پيروي كرده و پشت سر وي نماز خواهيم خواند چرا كه او را انساني پاك، كاملا عادل، متصل به آسمان و عاشق همه انسانها مي دانيم.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: بين پيامبران و پيروان واقعي ايشان دعوايي وجود ندارد و اختلافات و درگيري ها بين قدرت طلب ها است. زماني كه همه مردم تعصبات را كنار گذاشته و به انسانيت احترام گذاشته و عدالت و كرامت را براي همگان بخواهند همه مشكلات رفع خواهد شد و خوشحالم كه امروز جامعه جهاني به سرعت به اين سو در حال حركت است .

احمدي‌نژاد تصريح كرد: يك نشانه براي اثبات اين ادعا آن است كه امروز بنده و شما با مذهب و نژاد متفاوت در كنار يكديگر نشسته و حرفها و احساسات يكديگر را درك مي كنيم و احساس مي كنيم در يك جبهه قرار داريم و دشمنان ما مشترك هستند. اين وعده خداست كه همه مرزها بين انسانها برداشته خواهد شد و به زودي وعده محقق خواهد شد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار