مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: این شهرستان تنها تولیدکننده ملکه زنبورعسل در جنوب شرق کشوراست.

محمد علی سیفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان اظهار داشت: شهرستان جیرفت به لحاظ تنوع آب و هوایی و اقلیم های متعدد از گرمسیری تا معتدل و سردسیری یکی از قطب های مهم پرورش زنبور عسل است.
 وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد کلنی های زنبور عسل جنوب کرمان در شهرستان جیرفت قرار دارد ، خاطرنشان کرد: شهرستان جیرفت همچنین یکی از قطب های مهم تولید و پرورش ملکه زنبور عسل کشور است که سالانه با تولید ملکه های اصلاح شده زنبور عسل و توزیع بین زنبورداران منطقه و استانهای همجوار نقش مهمی در زمینه تولید اصلاح نژاد و حفظ ذخایر ژنتیکی زنبور عسل دارد.
مدیر جهاد کشاورزی جیرفت تصریح کرد: در شهرستان جیرفت بیش از 16 هزار کلنی زنبور عسل وجود دارد که با وجود خشکسالی سالهای متوالی گذشته، سالانه بیش از 115 تن عسل حاصل دسترنج و زحمات 170 نفر زنبوردار تولید می شود. وی افزود: عسل تولیدی شهرستان بسیار مرغوب می باشد که شامل شهد گل های مرکبات، کنار، کلزا، بادام کوهی، آلاله ، آویشن و سایر گیاهان دارویی است.
 سیفی، تصریح کرد: کلنی های زنبور عسل توسط زنبورداران در تابستان از شهرهای رودان، میناب، عنبراباد و جیرفت به مناطق سردسیر چون ساردوئیه، کوه هزار هنزاء و جبالبارز انتقال داده می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.