فرماندار سرخس از هفته تعاون به عنوان فرصتي براي عملي كردن اصل 44 قانون اساسي در شهرستان ياد كرد و گفت: اقتصاد باید به جاي مبتني بودن بر نفت مبتني بر تعاون باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عليرضا بوستاني در همايش تعاونگران شهرستان كه با حضور مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي برگزار شد، استقبال و همكاري مردم براي تحقق اين هدف را ضروري دانست و افزود: سهم دولت نيز تسهيل در برون سپاري و آسيب شناسي اين روند است.

بوستانی با تاكيد بر لزوم توسعه تعاوني هاي مولد اظهار کرد: اين امر، اقدامي عملي براي تقويت اقتصاد مبتني بر تعاون به جاي اقتصاد مبتني بر نفت محسوب مي شود.

وی خاطرنشان كرد: ايجاد ميدان عمل گسترده تر براي تعاوني ها علاوه بر فوايد ياد شده، اشتغال زايي و استفاده از نيروي انساني خلاق و توانمند منطقه را به ارمغان مي آورد.

علي اكبر لبافي مدير كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي نيز در اين جلسه با اشاره به تشكيل 800 تعاوني در استان پس از گذشت يك سال از ادغام سه وزراتخانه رفاه و تامين اجتماعي، تعاون و كار تصریح کرد : اختصاص تنها دو درصد از سه هزار و 300 ميليارد تومان اعتبار بنگاه هاي زود بازه و مشاغل خانگي استان به تعاوني ها تناسبي با تعداد، ظرفيت و گستره ، فعاليت آنها ندارد.

لبافی تعامل 12 دستگاه اجرايي مانند تامين اجتماعي، بهزيستي، بانك رفاه و توسعه تعاون و فني حرفه اي را براي موفقيت در عملكرد اين اداره ضروري دانست و گفت: بخشي از مشكلات تعاوني ها مربوط به قوانين دست و پاگيري ست كه بايد اصلاح شود.

وي ابراز اميدواري كرد: هزار ميليارد تومان تسهيلات اختصاص يافته به بنگاه هاي اقتصادي استان تقويت اين بنگاه ها و رسيدن آنها به حداكثر بهره وري را موجب شود./ب

برچسب ها: اقتصاد ، نفت ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.