معاون فراري رئيس جمهور عراق دادگاه صادر کننده حکم اعدام عليه خود را سياسي و فاقد صلاحيت لازم براي بررسي پرونده خود دانست و حکم صادره را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، طارق الهاشمي در کنفرانسي خبري در آنکارا که پس از صدور حکم اعدام وي در دادگاه عراق برگزار شد گفت: ديروز نوري المالکي نخست وزير عراق و دستگاه قضايي سياسي وي پس از جلسات صوري محاکمه از سناريوي حمله به من پرده برداشتند. 

وي در ادامه جلسات دادگاه را ناعادلانه دانست و افزود: دادگاه حتي مرا از حق مصونيت قانوني و حق قانوني خود براي انتقال رسيدگي به پرونده از بغداد به کردستان يا کرکوک محروم کرد.  

وي با اشاره به اين که اين مسئله نه کيفري بلکه به کلي سياسي است افزود: هدف از اين مسئله بهره برداري هاي سياسي است. 

الهاشمي حکم خود را ظالمانه و سياسي و غيرقانوني خواند و گفت: من اين حکم را به رسميت نمي شناسم و دادگاهي که اين حکم را صادر کرده است صلاحيت چنين کاري را ندارد. اين حکم بي ارزش است و از نظر من هيچ اهميتي ندارد و از همان ابتدا چنين چيزي را پيش بيني مي کردم ولي اين حکم نشاني بر سينه من خواهد بود و افتخار مي کنم که نوري المالکي و نه کس ديگر در پشت پرده صدور چنين حکمي قرار دارد. اين موضوع براي من به منزله حکم برائت است. 

وي بار ديگر بر بي گناهي خود تاکيد و همه اتهاماتي را که به وي نسبت داده شده است رد کرد و گفت: بار ديگر بر آمادگي خود براي حضور در دادگاهي غير از دادگاه مالکي تاکيد مي کنم. 

معاون رئيس جمهور عراق ادعا کرد: اين حکم ظالمانه مانع از ادامه خدمت من به کشور و ملت نمي شود زيرا من با راي صدها هزار تن از مردم کشورم به اين مقام رسيده ام. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار