رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از كاهش 50 درصدي تاخيرات پروازي در ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميدرضا پهلواني با اشاره به تشكيل ستاد ويژه ساماندهي تسهيلات پروازي گفت: ستاد ويژه ساماندهي تاخيرات به منظور تكريم مسافران تشكيل شده كه با هماهنگي مسئولان فرودگاه ها و كسب شكايت از مردم تأخيرات پروازي را مورد بررسي قرار مي دهند.

وي با اشاره به آمار ميزان تأخيرات بعد از تشكيل اين ستاد از تيرماه گفت: آمار نشان مي دهد كه فعاليت ها به طور چشمگيري شكل گرفته و روند كيفي خود را در فرودگاه مهرآباد ادامه مي دهد به طوري كه در تيرماه امسال شاهد تاخيرات 45 درصدي پروازها بوديم كه اين ميزان در مردادماه به حدود 50 درصد رسيد كه اين نشان دهنده كاهش تاخيرات است.

**تاخيرات در مردادماه به 22 دقيقه رسيد

پهلواني در ادامه تصريح كرد: در تيرماه سالجاري زمان تاخير حدود 35 دقيقه بود كه در مردادماه اين زمان به 22 دقيقه كاهش پيدا كرد و اين نشان مي دهد كه فعاليت هاي ستاد به طور چشمگيري شكل گرفته و مديران شركت ها و مديران فرودگاهي درصدد هستند تا روند كاهشي را در زمان تاخيرات به وجود بياورند.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد:‌ كاهش تاخيرات در ستاد به 2 روش نرم افزاري و سخت افزاري صورت مي گيرد كه در بحث نرم افزاري نوعي برنامه ريزي نياز به هماهنگي و مديريت مجموعه فرودگاهي دارد به طوري كه تمام ارگان هاي فعال در مجموعه فرودگاهي اعم از نظامي و انتظامي، مديران فرودگاهي و شركت ها دست به دست هم دادند تا تاخيرات را به حداقل برسانند.

**ورود 9 فروند هواپيما به ناوگان هوايي كشور

پهلواني در خصوص تعداد هواپيماهايي كه طي اين مدت به ناوگان هوايي اضافه شدند گفت: خوشبختانه كاهش تاخيرات با هواپيماهاي قديمي صورت گرفته اما در طي 3 ماه اخير افزايش 9 فروند ناوگان هوايي را در صنعت هوايي داشتيم كه حدود 753 صندلي در طي اين مدت به صندلي ناوگان هوايي اضافه شد.

وي تاكيد كرد: پروازهاي لغو يا كنسل شده يا مواردي چون آب و هوا جزء آمار تاخيري نيستند اما علت عمده تاخيرات به دليل نقص فني و اشكالات فني بوده است.

رئيس سازمان هواپيمايي در خصوص هواپيماهاي جايگزين براي كاهش تاخيرات در فرودگاه مهرآباد گفت: پيشنهادي به شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران داديم كه آنها راغب هستند هواپيماهاي جايگزيني خود را معرفي كنند كه هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

وي اضافه كرد: تاخيرات موجود در پروازهاي داخلي بوده كه در ترمينال 2 و 4 فرودگاه انجام شده است.

پهلواني خاطرنشان كرد: براي پروازهاي خارجي هم در حال شكل دهي ستاد ويژه ساماندهي تاخيرات هستيم./س
برچسب ها: کاهش ، پرواز ، تاخیر ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار