شرایط ناپایدار جوی و بارش برف پروازهای دیشب و امروز فرودگاه اردبیل را با اختلال مواجه کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بارش برف و کولاک که از بامداد امروز جمعه در تمام نقاط این استان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد، سبب اختلال و لغو برخی از پروازهای فرودگاه اردبیل و پارس آباد شد.

بارش برف که هم اکنون در اردبیل به بیش از 20 سانتی متر رسیده است، هم اکنون با کولاک و مه شدید همراه بوده و موجب لغو پرواز شرکت هواپیمایی ماهان و تاخیر در برخی از پروازها شده است.

این اتفاق که در فرودگاه اردبیل سابقه زیادی دارد، به دلیل عدم اطلاع قبلی سبب معطل شدن مسافران شد که همین امر نارضایتی مسافران را به همراه داشت.
 
این اتفاق شب گذشته پرواز تهران به اردبیل نیز به دلیل ناپایداری شدید جوی، موفق به فرود در فرودگاه اردبیل نشد و به دلیل عدم موفقیت برای فرود در فرودگاه پارس آباد، این پرواز با تاخیر طولانی در فرودگاه تبریز فرود آمد.

یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار مهر عنوان کرد: برای ساعت سه ظهر پنجشنبه بلیط پرواز تهران - اردبیل تهیه کرده بودم که بعد از دو ساعت تاخیر قبل از پرواز و سه ساعت تاخیر حین  پرواز مجبور شدیم ضمن فرود در فرودگاه تبریز مسیر 240 کیلومتری را در شرایط بد جوی با اتوبوس خود را به اردبیل برسانیم.

به گفته مهدی صفر زاده اگر قبل از پرواز اطلاع می دادند که شرایط ناپایداری در اردبیل حاکم بوده و امکان عدم فرود وجود دارد، بی شک مسافرت خود را با هواپیما لغو می کردم.
 
وی ضمن گلایه از مسئولان پرواز هواپیمایی ایران ایر از بی توجهی به وقت مسافران اضافه کرد: با اینکه 100 هزار ریال از هزینه بلیط ما را عودت دادند، اما به هیچ عنوان بحث مالی نمی تواند جایگزین زمان صرف شده و تاخیر در پرواز باشد.
 
در برنامه های این فرودگاه امروز دو پرواز ورودی و دو پرواز خروجی وجود دارد که با شرایط جوی فعلی و برغم آماده بودن باند امکان لغو پروازها و یا تاخیر وجود دارد.
 
گفتنی است فرودگاه اردبیل در 15 کیلومتری جاده اردبیل - آستارا قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.