مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: جشنواره فرهنگی – هنری دفاع مقدس امسال بصورت گسترده تر در دانشگاه های کشور برگزار می گردد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، دکتر جلیل دارا با بیان این مطلب افزود: سومین یادواره فرهنگی هنری دفاع مقدس امسال با اجرای گسترده تر و در بخش های مختلف برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: فراخوان برگزاری این یادواره از نیمه مرداد ماه سال جاری به منظور دریافت آثار و ايجاد زمينه بهره مندي  از گروه های مختلف فرهنگی – هنری منتشر شدکه تاکنون نیزمورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

دکتر دارا گفت: در تمامی برنامه و فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها سعی ما براین است که از پتانسیل و استعداد بالای دانشجویان که همراه با خلاقیت ها و ابتکارات فراوانی است بهره بگیریم که یادواره دفاع مقدس نیز یکی از همین موارد است.

وی انتقال ارزش هاي دوران دفاع مقدس به دانشجویان را هدف اصلی این یادواره عنوان کرد و افزود: این انتقال مفاهیم و ارزش ها به قدری مهم است که مقام معظم رهبری گرامیداشت شهیدان را کمتر از شهادت نمی دانند چرا که این امر از به فراموش سپرده شدن فرهنگ با عظمت دفاع مقدس جلوگیری خواهد کرد.

دکتر دارا در بخش دیگری یاد و خاطره شهدای جهاد علمی را گرامی داشت و تاکید کرد: امروز باب جهاد و ایستادگی ، باب فتوحات علمی و نوآوری های علمی است و دانشگاهیان به عنوان طلایه داران این امر با الگو گیری از روحیه جهادی و کار بی وقفه پیروزی های چشم گیری را نصیب ملت ایران خواهند کرد. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار