بر اساس معیار برابری قدرت خرید طی امسال، ایران در رتبه 17 اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  زنجان ؛رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: رشد اقتصادی کشور بدون در نظر گرفتن نفت، 5.1 درصد بوده است.
فلاح با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در برخی از کشورهای اروپایی منفی بوده است، افزود: در حال حاضر ایران در منطقه جزو سه کشور برتر در رشد اقتصادی است.
وی با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی کشور بیش از یک هزار میلیارد دلار برآورد شده است، تصریح کرد: سرمایه‎گذاری‎های خارجی جذب شده در کشور نیز از سال 86 از یک هزار و 600 میلیون دلار به 4 هزار و 300 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.
رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه 142 عنوان طرح به صورت فرصتی برای سرمایه‎گذاری در سطح استان زنجان مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه داد: زمین مورد نیاز 60 طرح‌ مطالعه شده در شهرک‎های صنعتی معین شده است.
 فلاح با بیان اینکه 34 مورد از طرح‎های ویژه سرمایه‎گذاری که مطالعه و بررسی شده است متعلق به بخش سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: زمین مورد نیاز 33 مورد از این طرح‎ها در شهرک‎های صنعتی استان تعیین شده است.
 وی با بیان اینکه مجموع زمین مورد نیاز بر ای 142 طرح سرمایه‎گذاری در استان زنجان 1150.8 هکتار اعلام شده است، خاطر نشان کرد: 268 هکتار از این زمین‎ها در شهرک‎های صنعتی تعیین تکلیف شده است و مابقی زمین‎ها نیز از اراضی ملی و سایر تامین می‎شود.
 رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان ادامه داد: 785 هکتار از اراضی ملی نیز به منظور ایجاد طرح‎های سرمایه‎گذاری در نظر گرفته شده است.
فلاح با بیان اینکه در حال حاضر 45 طرح سرمایه‎گذاری ویژه و مورد تایید دستگاه‏های اجرایی مختلف در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 22 طرح ویژه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و 12 طرح ویژه نیز به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تعلق دارد./ب
برچسب ها: رتبه ، اقتصاد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.