امسال همزمان با روز جهانی غذا در راستای تقویت نظارت از سامانه پایش ملی غذا و دارو رونمایی می شود.

دکتر جنت، معاون غذا سازمان غذا و  داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: همایش ملی روز جهانی غذا هر ساله همزمان با روز جهانی غذا توسط سازمان غذا و دارو برگزار می شود که امسال در این همایش از سامانه  پایش ملی غذا رونمایی می شود.

وی گفت: در واقع با راه اندازی این سامانه سیستم نظارت و سازمان غذا و دارو تقویت می شود.

همچنین این سامانه با توجه به سال تولید ملی به نفع تولید کننده است که در واقع گرفتن مجوز از طریق بروکراسی اداری برای مراحل مختلف تولید به صفر می رسد و تمام بررسی ما از مواد اولیه تا محصول تولیدی از طریق این سایت ممکن می شود.

جنت عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش کمک به ارتقای تولیدات غذایی و آشامیدنی از نقطه نظر ایمنی و سلامت و از طریق رقابت سالم، ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی و ایجاد بستری مناسب جهت طرح مشکلات سرمایه گذاری و تولید کنندگان با نگاه فرابخش و ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان به غذای ساخت ایران با هدف کسب رتبه نخست تولید غذای سالم در جهان است.

معاون غذا سازمان غذا و دارو اظهار داشت: معرفی و تقدیر از واحدهای تولیدی سلامت محور با در به الف، معرفی و تقدیر از واحدهای تولیدی دارای نشان ایمنی و سلامت و معرفی و تقدیر از واحدهای نمونه  و برتر از جمله برنامه های اصلی این همایش است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار