فرماندار روانسر گفت: 81 هزار هکتار از مساحت شهرستان روانسر جزو عرصه‌های ملی و طبیعی است که شامل 26 هزار هکتار جنگل و 55 هزار هکتار مرتع است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، جلال صفری در بازدید از طرح‌های حوزه منابع طبیعی شهرستان روانسر اظهار کرد: 81 هزار هکتار از مساحت شهرستان روانسر جزو عرصه‌های ملی و طبیعی است که شامل 26 هزار هکتار جنگل و 55 هزار هکتار مرتع است.

صفری ادامه داد: از ابتدای سال 84 تاکنون در سطح 600 هکتار از جنگل‌های بخش شاهو شهرستان روانسر با اعتباری بیش از 3 میلیارد ریال عملیات  احیا و غنی‌سازی مراتع انجام گرفته است.

وی از اختصاص یک میلیارد و 830 میلیون ریال اعتبار در راستای اجرای طرح‌های حوزه منابع طبیعی شهرستان روانسر در سال‌جاری خبر داد.

فرماندار روانسر گفت: این اعتبار برای اجرای پنج طرح شامل طرح‌های جنگل‌کاری و توسعه درختکاری، پیشگیری و مهار سیل، حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع، مراقبت و نگهداری جنگل‌کاری سنواتی و بهبود و اصلاح مراتع شهرستان هزینه می‌شود.

وی افزود: برای انجام دو طرح آبخیزداری در روستای تازه‌آباد سریاس و حوزه شهری خراجیان که به منظور تغذیه سفره‌های آب‌زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش اراضی کشاورزی انجام شده سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داده شده است.

صفری در پایان گفت: طی دو سال گذشته برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی  هزینه شده است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.