كنسرت "نغمه هاي عشق و صلح" با اجراي اركستر سمفوني تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در تاريه 30 و 31 شهريور ماه در تالار وحدت برگزار مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نادر مرتضي پور رهبر اركستر سمفوني تهران در جمعي از خبرنگاران گفت: در سال هاي گذشته به خصوص در اوايل انقلاب كارهاي زيادي را در خصوص انقلاب و دفاع مقدس انجام داده ام ولي اين كنسرت از لحاظ موسيقي، اشعار و مضامين اشعار با كارهاي قبلي بسيار متفاوت است.

وي ادامه داد: اين كنسرت در دو بخش به دو زبان انگليسي و فارسي اجرا مي شود و طرح اين كنسرت هم در شوراي فني اركستر سمفوني مطرح و مور بررسي وتاييد قرار گرفت.

رهبر اركستر سمفوني تهران گفت: آهنگسازي، شاعر، خواننده و تنظيم كننده اين كار دكتر شهريار كهن زاد هستند و اجرا هم در دست اركستر سمفوني تهران قرار دارد.

وي در ادامه تصريح كرد: در اركستر از سازهاي پاپ هم استفاده شده است كه براي خودم تجربه اول است كه موسيقي دفاع مقدس با سازهاي پاپ تلفيق پيدا كرده است.

مرتضي پور گفت: بيشتر به دليل اين كه موسيقي به كارگرفته شده در اين اركستر به صورت توصيفي است از سازهاي پاپ استفاده شده است.

در ادامه شهريار كهن زاد خواننده و تنظيم كننده اين كنسرت گفت: به دليل حضور 27 ماه بنده در جبهه جنگ كاملا اين كار را با پوست و استخوان خود درك كرده ام، واژه اول كه عشق است مكانسيمي براي رسيدن به صلح قرار گرفته و عشق و صلح مكمل هم هستند.

وي در ادامه گفت: بنده منتظر اين هستم تا اين كار به امضاي هويتي موسيقي ايران برسد تا پيام صلح ايران و ايراني را به جهانيان اعلام كنم.

در آخر هم گفتني است كه در اين نشست خبري دكتر نوروزي نائب رئيس سازمان نظام پزشكي حضور داشت و از ايجاد بانك هنرمندان جامعه پزشكي و تاسيس كلوپ هنرمندان با هدف تلفيق هنر و زيبايي با جامعه پزشكي خبر داد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Netherlands
arezu
۱۲:۳۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۱
]چرا عکسهای دیگه نذاشتین تا من داداشمو توش ببینم؟
آخرین اخبار