مدیر كل امور اقتصادی استانداری كهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری در این استان به دلیل داشتن 10 درصد آبهای كشور، تولید روزانه 720 هزار بشكه نفت، نزدیكی به قطبهای جمعیتی كشور، آب وهوای دلپذیر، 283 جاذبه طبیعی بكر و 900 میلیون تن كانی معدنی بازده اقتصادی مناسبی دارد.

سید حسین سهمگین  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: درآمد سرانه مردم كهگیلویه و بویراحمد بدون احتساب نفت و گاز 26 میلیون ریال برآورد شده اما با احتساب تولیدات نفت و گاز استان، درآمد سرانه از 121 میلیون ریال بیشتر است.
وی اظهار داشت: این استان با وجود ظرفیتهای فراوان در زمینه های نفت، گاز، آب، معدن، گردشگری و گیاهان دارویی می تواند بیش از این پیشرفت كرده و مردم آن نقش بیشتری در تولید ملی داشته باشند.
وی عنوان كرد: سرمایه گذاری در زمینه معادن و گردشگری نیز می تواند سوددهی مناسبی داشته باشد چون این استان از این جنبه ها هم ظرفیتهای درخور توجهی دارد.
سهمگین گفت: این استان از نظر معادن، بیش از 900 میلیون تن انواع كانی دارد به گونه ای كه بزرگترین معدن فسفات كشور با 81 میلیون تن در این استان واقع شده است.
وی افزود: استان به دلیل وجود بیش از 500 شاخه رودخانه دائمی و فصلی یكی از منابع آبی كشور به حساب می آید.
سهمگین با بیان اینكه مساحت استان كهگیلویه و بویراحمد تنها یك درصد خاك ایران است گفت: اما همین میزان از مساحت، 7/11 میلیارد مترمكعب آب، معادل10 درصد كل منابع آبی كشور را در خود جای داده است.
وی اظهار داشت: ظرفیتهای دیگری همچون 475 گونه گیاهان دارویی در این استان وجود دارد كه سرمایه گذاری در زمینه ساخت كارخانه های گیاهان دارویی را توجیه پذیر می كند./ع


برچسب ها: سرمایه ، بازده ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.