رئيس پژوهشكده اقتصاد انرژي مؤسسه مطالعات بين المللي انرژي گفت: تهيه مدل هاي جهاني انرژي عرضه و تقاضا يكي از پروژه هاي اين پژوهشكده است كه براي اجراي آن، دو ايده تهيه بانك اطلاعاتي و تهيه مدلي بومي در دستور كار قرار گرفت.

محمدحسين مهدوي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه هدف از ايجاد بانك اطلاعاتي يادشده، رفع نيازهاي صنعت نفت است، افزود: با تهيه اين بانك اطلاعاتي، مي توان از اطلاعات آن در داخل و خارج از صنعت نفت استفاده كرد و قرار است بانك اطلاعاتي تقاضاي انرژي، در تمام بخش هاي حامل هاي انرژي تهيه مي شود.

وي اظهار داشت: پس از اتمام بخش تقاضا، بررسي عرضه انرژي آغاز خواهد شد كه البته بررسي تقاضاي انرژي حدود 3 سال به طول مي انجامد.

مهدوي با تاکید براین که  اكنون بررسي تقاضاي انرژي  به طور بين‌المللي در دستور كار قرار دارد تصریح کرد: سال گذشته 14 پروژه پايه اي از سوي اين پژوهشكده اجرا شده است و امسال به منظور رفع نياز آنها، اجراي 10 پروژه در دستور كار موسسه قرار گرفته است.

وي به ديگر پروژه هاي در حال انجام اين پژوهشكده اشاره كرد و گفت: تجزيه و تحليل تقاضاي انرژي در بخش تجاري، اداري و عمومي و تجزيه و تحليل تقاضاي انرژي در بخش صنعت از جمله پروژه هاي ديگري است كه در چارچوب طرح جامع انرژي انجام مي شود.

رئيس پژوهشكده اقتصاد انرژي مؤسسه مطالعات بين المللي انرژي، پيشرفت اجراي پروژه يادشده را حدود 10 درصد عنوان كرد و افزود: هدف اصلي از اجراي اين پروژه، تهيه بانك اطلاعاتي از تقاضاي انرژي در بخش هاي ياد شده است كه پس از تكميل و انجام آن، در طرح جامع انرژي به كار گرفته مي شود و اين پروژه تا پايان سال انجام خواهد شد بررسي وضعيت توليد و ذخاير نفت و گاز درياي خزر به تفكيك حوزه هاي متعلق به كشورهاي مختلف و ذخاير اثبات شده و احتمالي در درياي خزر از ديگر پروژه‌هاي در حال انجام اين پژوهشكده بود كه مهدوي به آن اشاره و ميزان پيشرفت آن را 20 درصد اعلام كرد.

رئيس پژوهشكده اقتصاد انرژي موسسه مطالعات بين المللي انرژي تصريح كرد: برگزاري ميزگردهاي تخصصي، تدوين، چاپ يا داوري 12 عنوان كتاب از جمله اقدامات اين پژوهشكده در سال 1391 است.
 
مهدوي يكي از وظايف پژوهشكده اقتصاد انرژي را پايشگري بازار اعلام و تصريح كرد: بر اساس تحولاتي كه در بازار رخ مي دهد، سعي در پيش بيني بازار و ارائه راهكار براي اتخاذ سياست هاي مناسب داريم.

وي  خاطر نشان کرد: از ابتداي امسال 23  مقاله از سوي پژوهشكده به چاپ رسيده يا در حال چاپ و داوري است كه ارزيابي برنامه هاي تغيير ژئوپليتيك انتقال تنگه هرمز، ارزيابي اقتصادي روش هاي مختلف ذخيره سازي زيرزميني گازطبيعي و ژئوپوليتيك قدرت هاي در حال ظهور و چشم انداز 2050 برخي از عناوين اين مقاله هاست./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار