طرح تدوین نقشه توسعه زنجیره های تولید محصولات بالادستی، میانی و پایین دستی در صنایع پتروشیمی توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر كلید خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ طرح ' تدوین نقشه توسعه زنجیره های تولید محصولات بالادستی، میانی و پایین دستی در صنایع پتروشیمی' به تازگی توسط یكی از موسسات طرف قرارداد این سازمان وارد مرحله اجرایی شده است.

كارشناس ارشد انرژی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر افزود: شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی، تحت نظارت واحد پژوهش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی عهده دار اجرای این طرح پژوهشی كه 7 ماه و 15 روز به طول می انجامد، شده است.

'اكبر پیربدلی' خاطر نشان كرد: نتیجه این طرح كه با اعتباری افزون بر 540 میلیون ریال عقد قرارداد شده است، منجر به انتشار یك هزار جلد كتاب خواهد شد.

وی در تشریح روند عملكرد اجرای پروژه اظهار داشت: شش ماه از این زمان به پژوهش و تحقیقات و 45 روز باقی مانده برای انتشار كتاب اختصاص یافته است.

پیربدلی هدف از اجرای این پروژه را تهیه نقشه­ای كامل از محصولات شیمیایی قابل تولید در مقیاس تجاری بر پایه نفت و گاز و انتشار آن در قالب كتاب دانست و گفت: در بخش اول كتاب اهمیت و جایگاه توسعه صنایع پتروشیمی بر پایه زنجیره­های ارزش افزوده بیان می­شود. بخش دوم به ارائه نقشه زنجیره تولیدات محصولات پتروشیمی اختصاص دارد و در بخش سوم یك صفحه اطلاعات فنی شامل نام شیمیایی، نام اختصاری، ساختار شیمیایی، واحدهای پتروشیمی تولید كننده داخلی، شرح مختصری از مكانیزم تولید و كاربردهای نهایی در مورد هر یك از محصولات شیمیایی ارائه می­شود.

در زمان حاضر 250 محصول شیمیایی كه از سرشاخه­های نفت و گاز قابل تولید هستند شناسایی شده و ضمن تهیه اطلاعات فنی مربوطه در نقشه جاگذاری شده­ و پیش بینی می­شود تا پایان پروژه این تعداد به 350 محصول افزایش یابد.

این كارشناسواحد پژوهش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر افزود: با اتمام كار تحقیقاتی این پروژه تا پایان شهریور ماه، مطالب پس از تایید دستگاه نظارت برای چاپ به انتشارات واگذار و كتاب فوق الذكر در یك هزار جلد منتشر و برای استفاده مخاطبان به سازمان­های مربوطه عرضه می­ شود./ب

وزارت نفت و همه شركت های تابعه، وزارت صنعت،معدن و تجارت و سازمانهای مربوطه، وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و نیز انجمن ها و تعاونی های تولید كنندگان محصولات پلیمری و شیمیایی از جمله مخاطبان خاص این كتاب به شمار می روند.

واحد پژوهش سازمان منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در یك سال از آغاز فعالیت خود، با تصویب 44 طرح پژوهشی در سال 1390، ركورد دار ثبت طرح های پژوهشی در وزارت نفت است.
برچسب ها: تدوین ، زنجیره ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.