دولت صهیونیستی با ارتقای یک دانشکده در یکی از شهرکهای صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن به دانشگاه موافقت کرده تا تثبیت حضور صهیونیستها در کرانه اشغالی باختری محقق شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بیداری اسلامی در منطقه و خشم روزافزون مردم مسلمان در کشورهایی چون اردن و مصر از وحشی گری غاصبان فلسطین باعث شده تا مسئولان این رژیم به هر ترفندی برای جلوگیری از مهاجرت یهودیان به کشورهای خود دست بزنند.

یکی از این راههای جدید، دعوت از دانشجویان یهودی برای تحصیل با امکانات ویژه در فلسطین اشغالی است و به همین خاطر کابینه رژیم صهیونیستی تسهیلات ویژه ای برای این موضوع در نظر گرفته است.

در جدیدترین اقدام، دولت صهیونیستی با ارتقای یک دانشکده در یکی از شهرکهای صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن به دانشگاه موافقت کرده تا تثبیت حضور صهیونیستها در کرانه اشغالی باختری محقق شود.

شورای آموزشی کرانه باختری ماهها قبل توصیه کرده بود دانشکده آموزش عالی اریئیل به عنوان نخستین دانشگاه در کرانه اشغالی باختری به رسمیت شناخته شود اما شورای عالی آموزش در اسرائیل که هفت دانشگاه را در اسرائیل اداره می کند با تغییر وضع دانشکده اریئیل مخالفت و آن را یک گام سیاسی توصیف و به در دادگاه عالی شکایت کرده بود.

هرچند عریقات مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی از اقدام رژیم صهیونیستی در تبدیل یک موسسه آموزشی در یکی از شهرکهای صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به دانشگاه انتقاد کرده اما نتانیاهو با حمایت از این اقدام توسعه طلبانه توسط صهیونیست ها تاکید کرده که برای دولت مهم است که دانشگاه جدیدی در اریئیل باشد.

12 هزار دانشجو در دانشکده اریئیل که در سال 1982 میلادی تأسیس شد تحصیل می کنند و نتانیاهو قصد دارد با این اقدام، شمار صهیونیست ها در مناطق مرزی را توسعه دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.