آخرین تحولات میدانی سوریه از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در مناطق و شهرهای مختلف این کشور به همراه وارد آوردن ضربات سنگین به افراد مسلح و کشته و زخمی شدن شماری از سران آنها حکایت دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، عملیات‌ مقابله با افراد مسلح در مناطق و شهرهای مختلف سوریه ادامه دارد که براثر درگیری‌های پیش آمده ده‌ها تروریست کشته و شماری زیادی زخمی شدند که در میان کشته‌ها چند فرمانده گروهک‌های تروریستی و مسلح نیز دیده می‌شود.

اما تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق به شرح زیر است:

دمشق و ریف دمشق:

منطقه «الشیفونیه» در ریف دمشق روز گذشته شاهد درگیری‌هایی بین یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح بود که در جریان آن 12 تروریست کشته و چندین نفر دیگر زخمی و سلاح‌هایشان مصادره شدند.

این درحالی است که نیروهای امنیتی سوری با تحت پیگرد قرار دادن یک گروهک تروریستی دیگر در این منطقه بیش از 20 فرد مسلح را کشته و شماری از آنها را هم زخمی کردند که در میان کشته‌ها چندین تک تیزانداز هم مشاهده می‌شدند که با استقرار بر پشت بام‌ها شهروندان را هدف قرار می‌دادند.

همچنین نیروهای امنیتی یک مرکز تجمع تروریست‌ها در منطقه جسرین را هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن آن، سلاح‌های موجود در آن را ضبط کردند. این درحالی است که در کنار این مرکز تجمع یک بیمارستان میدانی نیز کشف شد که پس از ضبط تمام تجیهزات پزشکی و داروهای موجود در آن این بیمارستان میدانی هم منهدم گردید.

اما در «دوما» نیروهای امنیتی یک گروهک تروریستی را در بوستان‌های دوما تحت پیگرد قرار دادند و با اعضای آن در بزرگراه بین المللی دوما درگیر شدند که در جریان این درگیری 9 تروریست کشته و 15 نفر دیگر نیز تسیلم شدند و سلاح‌های در اختیار آنها ضبط شد.

همچنین نیروهای امنیتی با نصب یک کمین در منطقه «الملیحة» نفوذ یک گروهک تروریستی به منطقه «جرمانا» را ناکام ساختند و پس از کشتن و زخمی کردن شماری از آنها، دیگر تروریست‌ها را وادار به فرار از منطقه کرد.

نیروهای ارتش سوریه نیز با انجام یک عملیات در منطقه «دیر العصافیر» و «مرج السلطان» در نزدیکی الشیفونیه بیش از 50 تروریست را کشتند که در میان آنها 3 نفر از سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی نیز به چشم می‌خورد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین با یک گروهک تروریستی در منطقه «ببیلا» نیز درگیر شدند و با وارد آوردن خسارات سنگین به آنها و کشته و زخمی کردن شماری از اعضای این گروهک، مابقی را وادار به فرار کردند.

این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه به گشت‌زنی‌های خود در دو منطقه «زملکا» و «عربین» ادامه می‌دهند و با ادامه عملیات‌های پاکسازی این مناطق 4 تروریست را کشته و 2 نفر دیگر را زخمی کردند.

حلب:

یگان‌های ارتش سوریه در حین اجرای عملیات‌ پاکسازی خود در منطقه «حیان» با یک گروهک تروریستی برخورد کردند که بر اثر این درگیری‌ها، چندین تروریست کشته و شماری زخمی شدند. همچنین این نیروها یک مرکز انبار تجهیزات نظامی تروریست‌ها را در این منطقه هدف قرار داده و منهدم کردند.

از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه ضمن درگیری با یک گروهک تروریستی در منطقه «جسر النیرب» و مصادره خودرو مجهز به تیربار آنها مانع نفوذ این گروهک مسلح به شهر حلب شدند.

همچنین ده‌ها تروریست مسلح در جریان درگیری ارتش سوریه با آنها در میدان «اغیور» در منطقه تل الحدید کشته و سه خودرو آنها در نزدیکی مسجد «الأنصاری» در منطقه «سیف الدولة» منهدم شد.

یک منبع نظامی سوری نیز تاکید کرد که یگان‌های ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در مناطق قدیمی شهر حلب و به طور مشخص در منطقه «الشابورة» ادامه می‌دهند و در این راستا ضربات سنگینی را به تروریست‌ها وارد کرده‌اند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه با اجرای چندین عملیات به پیشروی‌های خود در مناطق «الحمیدیة» و «السید علی» ادامه می‌دهند و در این راستا یک منبع محلی گفت که افراد مسلح در حال حاضر در مناطق دیر القدیس ، ارطان و منطقه المیدان متمرکز شده‌اند.

حمص:

یک منبع نظامی سوری از انجام یک عملیات توسط ارتش سوریه در منطقه «السلطانیة» حمص خبر داد که در جریان آن شماری از تروریست‌ها کشته شدند که در میان کشته‌ها چند فرمانده گروهک‌های تروریستی هم مشاهده می‌شد که توسط ارتش سوریه تحت پیگرد قرار داشتند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه افراد مسلح در مناطق «دیر بعلبة» و «وادی السایح» و «الخالدیه» را تحت پیگرد قرار داد و ضربات سنگینی را به آنها وارد و ده‌ها تروریست را کشته و زخمی کردند.

این درحالی است که در گیری یگان‌هایی از ارتش سوریه با افراد مسلح در منطقه «بستان الدیوان» کشته شدن 35 فرد مسلح را به دنبال داشت. یک اتوبوس روستای «شین» که به همراه 13 مسافرش نیز توسط افراد مسلح ربوده شده بود با وساطت ریش سفیدان و بزرگان روستا از این افراد پس گرفته و مسافران آن آزاد شدند.

اما یک منبع نظامی تاکید کرد که در گیری بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق «تلبیسة» و «الرستن» و «تلکلخ» برای چندمین روز متوالی ادامه یافت که در جریان آن ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند.

إدلب:

اما در ادلب نیروهای ارتش سوریه روستای «بسینا» در ریف سلقین را از وجود تروریست‌ها به طور کامل پاکسازی کردند.

برچسب ها: سوریه ، تحولات ، اخیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.